به پایان مرحله اضطراری همه‌گیری کرونا نزدیک می‌شویم

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اخیراً اعلام کرده است که جهان به پایان مرحله اضطراری همه‌گیری کرونا نزدیک است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود این که سازمان جهانی بهداشت (WHO) اخیراً اعلام کرده است که جهان به پایان مرحله اضطراری همه‌گیری کرونا نزدیک است؛ این سازمان هشدار داده که سویه امیکرون هنوز به صورت گسترده در سراسر جهان در حال شیوع است و باعث مرگ‌ومیر افراد زیادی می‌شود. سویه امیکرون نسبت به سویه دلتا، بسیار قابل‌انتقال‌تر است، شدت انتقال آن نیز باعث مرگ افراد زیادی در سراسر جهان می‌شود.

البته سویه امیکرون که بیش از ۵۰۰ زیرشاخه از آن در جهان در گردش هستند، نسبت به سویه‌های قبلی کووید -۱۹ بیماری‌زایی کمتری دارد. همچنین متخصصان معتقدند که حداقل ۹۰ درصد از جمعیت جهان در حال حاضر به دلیل ابتلای قبلی یا واکسیناسیون تا حدودی نسبت به ویروس کرونا مصونیت دارند.

آمارهای ارائه شده توسط سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که تعداد مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا که هفته گذشته گزارش شده است، اندکی کاهش یافته است. مقامات سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده‌اند که هنوز به هدف واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی افراد بالای ۶۰ سال، افراد با بیماری‌های زمینه‌ای، نقص ایمنی و کارکنان بهداشتی نرسیده‌ایم، بنابراین دولت‌ها باید بر این برنامه تمرکز کنند تا میزان ابتلای افراد به بیماری کووید -۱۹ کاهش پیدا کند.

کد خبر 624264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.