پیش‌بینی مصرف برق با برنامه جدید فرانسه

مسئولان فرانسه برنامه‌ای را طراحی کرده‌اند که با استفاده از آن شهروندان می‌توانند با توجه به اعلام‌های دریافتی، میزان مصرف برق خود را کاهش دهند تا مانع از قطعی برق احتمالی شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فرانسه یک برنامه تعیین وضعیت برق شبیه به پیش‌بینی آب‌وهوا دارد که بر اساس آن کاربران می‌توانند یک دید کلی از وضعیت خروجی انرژی در کشور داشته باشند و هشداری برای کاهش مصرف و جلوگیری از قطع برق دریافت کنند.

فرانسه در حال آماده شدن برای زمستان سخت احتمالی است و با وجود سیاست دولت مبنی بر "هوشیاری انرژی" که کاهش مصرف توسط سازمان‌های شهرداری را تشویق می‌کند، قطع برق در این کشور دور از ذهن نیست.

دولت فرانسه دستورالعمل‌های الزام‌آور را برای مقامات دولتی منطقه‌ای ارسال کرده است که جزئیاتی را در مورد نحوه اولویت‌بندی تخصیص نیرو ارائه می‌دهد. همچنین از آنها می‌خواهد که با مقامات محلی و مشاغل ملاقات کنند تا مطمئن شوند که همه ژنراتورهای برق اضطراری کار می‌کنند.

با این وجود، شرایطی ممکن است در زمستان ایجاد شود که طی آن اقدامات «کاهش بار» باید اجرا شود، به این معنی که منبع تغذیه را هر بار بیش از دو ساعت و به طور همزمان برای بیش از چهار میلیون نفر خاموش شود.

پیش‌بینی مصرف برق با برنامه جدید فرانسه

شهروندان تشویق شده‌اند که مشترک سرویس برنامه Ecowatt شوند تا از طریق پیامک یا ایمیل به آنها در مورد مصرف هشدار داده شود و بنابراین بر میزان استفاده از انرژی در زمان واقعی نظارت کنند و هرگونه قطع برق را پیش‌بینی کنند. مقامات آن را خدماتی مشابه پیش‌بینی هواشناسی اما برای برق توصیف کرده‌اند.

در صورت هشدار قرمز از کاربران شبکه دعوت می‌شود تا داوطلبانه مصرف برق خود را در حمایت از محیط زیست کاهش دهند تا از عملیات کاهش بار جلوگیری کنند. این به آن معنا است که اگر بار اضافی برق پیش نمایش داده شود، ساکنان می‌توانند به کاهش مصرف انرژی در خانه‌های خود متوسل شوند.

مقامات موارد زیر را به عنوان اقدامات دوستدار محیط زیست توصیه می‌کنند:

  • کاهش دمای گرمایش‌های محیطی
  • محدود کردن یا کاهش نور
  • خاموش کردن نمایشگرها و چراغ‌های غیرضروری
  • کاهش تغییر کاربری‌های خانگی خاص
  • استفاده بهینه از وسایل آشپزی برقی نظیر ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباسشویی

مقامات اعلام کرده‌اند که اگر نتوان از قطع برق جلوگیری کرد، شهروندان برای آمادگی با شرایط دوره خاموشی اعلان دریافت خواهند کرد.

کد خبر 624246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.