رشد ۳ برابری درآمد گمرکات استان در ۸ ماه ابتدایی ۱۴۰۱

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: در هشت ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ تشریفات واردات از طریق گمرک اصفهان ۵۳ هزار تن و به ارزش ۳۱۰ میلیون و ۹۵۹ هزار دلار بوده که ۷۶ درصد از کل واردات گمرکات استان را به خود اختصاص داده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۸ و از لحاظ ارزش ۳۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول کوهستانی‌پزوه میزان درآمد گمرکات استان اصفهان را ۱۶ هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال برشمرد و اظهار کرد: در هشت ماهه ۱۴۰۱ درآمد گمرکات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۲ درصد رشد داشته است.

وی درخصوص واردات کالا از طریق گمرکات استان گفت: در هشت ماهه امسال ۷۴ هزار و ۶۷۶ تن کالا به ارزش ۴۰۹ میلیون و ۱۰۶ هزار دلار از طریق گمرکات استان ترخیص شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن سه درصد کاهش و از حیث ارزش شش درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان خاطرنشان کرد: طی این مدت تشریفات واردات از طریق گمرک اصفهان ۵۳ هزار تن و به ارزش ۳۱۰ میلیون و ۹۵۹ هزار دلار بوده که ۷۶ درصد از کل واردات گمرکات استان را به خود اختصاص داده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۸ و از لحاظ ارزش ۳۷ درصد رشد داشته است.

کوهستانی تصریح کرد: در هشت ماهه امسال تشریفات واردات از طریق گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه ۲۰ هزار تن و به ارزش ۹۲ میلیون دلار و گمرک اختصاصی ذوب‌آهن دو هزار تن و به ارزش شش میلیون دلار بوده است.

وی عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین‌آلات خطوط تولید، اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: در هشت ماهه سال ۱۴۰۱، ۱۳۸ میلیون دلار ماشین‌آلات و دستگاه‌های مکانیکی با سهم ۳۴ درصد، ۷۲ میلیون دلار ماشین‌آلات برقی با سهم ۱۸ درصد، ۵۲ میلیون دلار چدن و آهن و فولاد با سهم ۱۳ درصد، ۱۳ میلیون دلار وسایل نقلیه (کامیون) و اجزا و قطعات خودرو با سهم سه درصد و ۱۲ میلیون دلار مواد پلاستیکی از طریق گمرکات استان اصفهان با سهم سه درصد ترخیص شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان درخصوص مهم‌ترین کشورهای مبدا واردات به گمرکات استان اصفهان و مقایسه با مدت مشابه سال قبل تصریح کرد: طی این مدت چین ۹۶ میلیون دلار با کاهش ۱۰ درصد، ترکیه ۸۰ میلیون دلار با رشد ۲۹ درصد، امارات متحده عربی ۶۶ میلیون دلار با کاهش ۳۸ درصد، کره جنوبی ۴۳ میلیون دلار و رشد ۱۴۷ درصد و و آلمان ۳۸ میلیون دلار با کاهش ۳ درصد، مبدا واردات کالا به مقصد گمرکات استان اصفهان بوده‌اند.

کد خبر 624157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.