اعلام فراخوان اکران فیلم‌های بخش جنبی جشنواره فجر در اصفهان

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه تولیدات فیلم‌های داستانی کوتاه و بلند بخش جنبی جشنواره سیزدهم فجر در اصفهان اعلام شده است، گفت: تولیدات سینمایی باید مربوط به بازه زمانی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ باشد.

رضا دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فراخوان اکران استانی تولیدات فیلم‌های داستانی کوتاه و بلند بخش جنبی جشنواره سیزدهم فجر در اصفهان اعلام و اطلاع‌رسانی شده است.

وی تصریح کرد: تولیدات سینمایی باید مربوط به بازه زمانی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ باشد. پایان دی‌ماه جاری، حداکثر زمان ارسال آثار برای برگزاری و اکران دوره سیزدهم جشنواره استانی فیلم فجر به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه ثبت‌نام رسانه‌ها برای حضور در دوره سیزدهم فیلم فجر به‌زودی اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: سامانه‌ای به منظور ثبت‌نام این گروه طراحی شده است و رسانه‌ها بر اساس شرایط و قوانین تدوین شده در این سامانه ثبت‌نام خواهند کرد.

وی اظهار کرد: سقف عددی برای رسانه‌ها مشخص نشده است اما ثبت‌نام بر اساس قوانین ویژه رسانه‌ها صورت می‌گیرد و برای عکاسان و خبرنگاران کارت صادر می‌شود. این نحوه ثبت‌نام قبلاً در یک دوره دیگر انجام شد و موفق بود، در این دوره نیز به همان شکل عمل خواهیم کرد.

دهقانی تصریح کرد: مدل ثبت‌نام خبرنگاران و فعالان رسانه شبیه به جشنواره مرکزی تهران است و ما در اصفهان آن را بومی‌سازی کرده‌ایم. تلاش کرده‌ایم در این زمینه به حوزه‌های تخصصی ورود کنیم و رسانه‌هایی کارت بگیرند که در عرصه فیلم و هنر سینما فعالیت دارند یا ستون‌ها و محتواهایی را به این بخش هنری اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: لیست اسامی تمام رسانه‌هایی که انتخاب شوند و کارت‌های آنها صادر شود، در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در اصفهان منتظر انعقاد تفاهم‌نامه با تهران هستیم. تهران ابتدا مشخصات سالن‌های سینما را دریافت می‌کند و در نهایت تا دو هفته آینده اسامی آن‌ها اعلام می‌شود.

وی افزود: طی چند روز آینده مشخصات سرورهای پخش فیلم را به تهران اعلام خواهیم کرد اما سالن‌ها، نوع برگزاری و مکان اکران فیلم‌های دوره سیزدهم در دست بررسی است.

دهقانی با بیان اینکه انتخاب فیلم‌های جشنواره در استان‌ها در ستاد مرکزی جشنواره و با توافق تهیه‌کنندگان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ستاد جشنواره باید جدول قطعی اکران فیلم‌ها را در اختیار مرکز سمفا قرار دهد تا فروش بلیت نیز در زمان برگزاری رویداد انجام شود.

کد خبر 624119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.