بافت قدیمی شهر به سایت گردشگری فرهنگی تبدیل می‌شود

شهردار عسگران گفت: بافت قدیمی شهر در قالب طرح بازآفرینی و احیای منطقه سنتی به سایت گردشگری فرهنگی تبدیل می‌شود.

داوود گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر بافت قدیمی شهر ۱۵ هکتار پیش‌بینی شده است که بر اساس مستندات به بیش از هفت هکتار افزایش می‌یابد.

وی افزود: موقعیت قدیمی شهر عسگران و نزدیکی آن به مناطق گردشگری، فرصت‌های خوبی را برای توسعه صنعت گردشگری و جذب توریست فراهم کرده است و خدماتی را برای مردم دارد.

شهردار عسگران با بیان اینکه بافت قدیمی برای احیا و احداث مراکز فرهنگی پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: بافت قدیمی شهر در قالب طرح بازآفرینی و احیای منطقه سنتی به سایت گردشگری فرهنگی تبدیل می‌شود.

گودرزی احداث کتابخانه، دارالقرآن، زورخانه و اقامتگاه بوم‌گردی را از طرح‌های پیش‌بینی در بافت قدیمی شهر دانست و خاطرنشان کرد: همکاری سایر نهادهای اداری به منظور تکمیل و بهره‌برداری از طرح لازم است.

وی ادامه داد: مشاور برنامه‌ریزی و بازآفرینی برای این حوزه از شهر مشخص و بر اساس برنامه پیشنهادی مشاور پروژه‌ها اجرایی می‌شود.

شهردار عسگران تصریح کرد: مسیر جاده‌ای به سمت امامزاده سیدسرالدین (ع) و چشمه مرغاب نیز به عنوان مسیر مواصلاتی به منطقه بکر گردشگری مشخص شده است، افراد زیادی در این مسیر به ویژه در ایام تعطیل تردد می‌کنند و با توجه به قرار گرفتن در بافت قدیمی شهر از اهمیت خاصی برخوردار است.

گودرزی تقویت گردشگری مذهبی به لحاظ نزدیک بودن به آستان مقدس امامزاده و مساجد تاریخی را از برنامه‌های این شهرداری دانست و گفت: با وجود محدودیت‌های اعتباری، اجرای طرح‌های عمرانی در اولویت شهرداری است.

وی در خصوص حمایت از ساخت‌وسازها در بافت فرسوده افزود: ارائه تخفیف و تسهیلات برای مالکان این زمین‌ها پیش‌بینی شده است و مدیریت شهری نیز تدارکات لازم را انجام داده و نیازمند حمایت دولت است.

کد خبر 623917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.