حفظ بافت قدیمی بارسلونا با اعمال محدودیت گردشگری

شهرداری بارسلونا برای حفظ بافت قدیمی شهر، محدودیت تعداد برای گردشگران را در نظر گرفته است تا مانع از آسیب ناشی از جمعیت بر بافت شهر شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از ابتدای ماه مارس ۲۰۲۳، راهنمایان تور در بارسلونا فقط می‌توانند گروه‌های توریستی را هدایت کنند که تعداد آنها از ۲۰ نفر بیشتر نباشد. این اقدام به طور خاص با هدف محدود کردن اثرات مضر گردشگری بر زندگی روزمره ساکنان محله قدیمی شهر معروف به Ciutat Vella انجام شده است.

فرمان جدید نشان‌دهنده به‌روزرسانی مقررات اولیه‌ای است که نشان می‌داد گروه‌ها می‌توانند ۳۰ نفره باشند اما در مناطق خاصی حداکثر تا ۱۵ نفر می‌توانند حضور داشته باشند. با توجه به پیچیدگی‌هایی که باعث می‌شود تورگردانان در سازماندهی برنامه‌ها با آن مواجه شوند، مقامات شهر تصمیم گرفتند این قانون را به تعداد سازشکارانه‌تر اصلاح کنند.

این مصوبه کاری است که تا به حال اجرا نشده است و به همین دلیل شورای شهر یک اعتبار شش ماهه تعیین کرده است. مقامات ترجیح می‌دهند این طرح در تابستان اجرا شود، بنابراین از مارس تا سپتامبر، این فرمان لازم‌الاجرا می‌شود.

حفظ بافت قدیمی بارسلونا با اعمال محدودیت گردشگری

جوردی راباسا، یکی از اعضای شورای شهر اهل بخش قدیمی شهر توضیح داد: "ما به راهنمایان رسمی تور می‌گوییم که چگونه باید برای احترام به خیابان‌ها و میادین ما کار کنند. ایده شورای شهر حفظ تعادل بین صنعت گردشگری و زندگی اقتصادی و اجتماعی محلات است. در ابتدای ماه مارس کمپینی برای توضیح فرمان جدید تشکیل خواهد شد که جریمه‌های احتمالی از ۱۵۰۰ تا سه هزار یورو را در موارد تخلف در بر دارد."

فرمان شهری همچنین به این معنی است که راهنمایان تور باید زمان کمتری را برای توضیح در بناهای تاریخی صرف کنند تا از ترافیک انسانی جلوگیری شود. از آنجایی که محله قدیمی شهر دارای خیابان‌های باریک و میدان‌های کوچک است، هر یک از میدان‌ها ظرفیت مشخصی برای تعداد گروه‌های تور به طور همزمان در هر لحظه را خواهد داشت."

هنگامی که راهنماهای تور به طور رسمی در محل قرار گرفتند، باید از راهنماهای صوتی استفاده کنند و تضمین کنند که برای کاهش آلودگی صوتی از بلندگو استفاده نخواهند کرد.

کد خبر 623821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.