تغییر ناوگان تاکسی هامبورگ به خودروهای برقی

مقامات هامبورگ آلمان برای ترویج تردد سبز و تغییر ناوگان خودروهای تاکسی به انواع الکتریکی، کمک‌هزینه ۱۰ هزار یورویی را در نظر گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات در هامبورگ، آغاز خدمات‌رسانی دویست‌وپنجاهمین تاکسی برقی در شهر را اعلام کردند که از طریق طرح حمایتی تاکسی الکترونیکی شهرداری خریداری شده است. در حال حاضر، هامبورگ دارای ۲۷۰۰ تاکسی فعال است و مقامات محلی می‌خواهند شرکت‌ها و اپراتورها را تشویق کنند تا به آرامی به سمت جابه‌جایی پایدارتر حرکت کنند.

پروژه «تاکسی آینده» به رانندگان تا ۱۰ هزار یورو پیشنهاد می‌دهد تا وسیله نقلیه خود را به نوع برقی تغییر دهند. در دور اول و دوم بودجه، شهر برای بیش از ۴۰۰ تاکسی برقی بودجه فراهم کرده است. از این تعداد، ۶۰ تاکسی برقی نیز برای افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی شده است.

تغییر ناوگان تاکسی هامبورگ به خودروهای برقی

راه‌اندازی این طرح بخشی از تلاش مقامات محلی برای کربن‌زدایی جابه‌جایی شهر است. طبق یک بیانیه رسمی، تغییر ناوگان خودروهای تاکسی، به محبوبیت و عادی‌سازی خودروهای برقی در شهر کمک می‌کند و همچنین تقاضا برای ایستگاه‌های شارژ از سوی ارائه‌دهندگان خصوصی را افزایش می‌دهد.

تاکسی‌های برقی مزایای زیادی را برای تردد بدون آلایندگی فراهم می‌کنند؛ آنها صدای بسیار کمتری تولید می‌کنند، آلودگی صوتی را برطرف می‌کنند و کیفیت زندگی را برای ساکنان افزایش می‌دهند.

آنجس تارکز، سناتور حمل‌ونقل و جابه‌جایی، در بیانیه‌ای رسمی توضیح داد که کاهش انتشار CO2 برای ترافیک بسیار مهم است. وی همچنین خاطرنشان کرد که با وجود شرایط سخت مالی سال ۲۰۲۲، تغییر خدمات تاکسی به سمت جابه‌جایی پایدار همچنان با سرعت در حال پیشرفت است.

او ادامه داد: "یک پیشنهاد آزمایش‌شده و قابل اعتماد، ساکت‌تر، بدون آلایندگی و فراگیر ارائه شده است؛ ما به عنوان شهری با چنین رویکردی می‌توانیم به دستاوردهایی که با هم به دست آورده‌ایم بسیار افتخار کنیم. با هم به این مسیر ادامه خواهیم داد و تاکسی‌های الکتریکی به‌عنوان یک ارائه‌دهنده مهم جابه‌جایی، به عملکرد و مسئولیت خود برای یک شهر مدرن عمل خواهند کرد."

تغییر ناوگان تاکسی هامبورگ به خودروهای برقی

کد خبر 623808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.