فرایند جذب معلمان اصلاح می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: از آنجا که معلم یکی از ارکان اصلی آموزش و تربیت است، فرایند جذب معلمان در آموزش و پرورش اصلاح می‌شود.

به گزارش ایمنا، یوسف نوری عصر امروز پنجشنبه دهم آذر در جمع معلمان و فرهنگیان استان یزد اظهار کرد: اصلاحات بسیاری در فرایند جذب معلم داریم، اما اجرا و به نتیجه رساندن آن زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه شرکت در آزمون جامع و کسب نمره قبولی از شرایط جذب دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: از ۶۵ هزار دانشجوی جذب‌شده، ۲۵ هزار نفر جذب شده‌اند و بقیه مانده‌اند که این از خطاهای راهبردی است و باید این فرایند اصلاح شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نحوه جذب از این پس به نحوی خواهد شد که هم معلم بتواند پاسخگو باشد و هم بتواند برای نظام آموزشی مفید واقع شود.

نوری اضافه کرد: نظام سلطه سال‌هاست که دارد کار می‌کند و امروز این فرصت فراهم شده تا با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر اساس زیست‌بوم کشور خودمان اقدام به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان کنیم.

وی اظهار کرد: بعضی از نسخه‌های وارداتی هنوز هم در بعضی دانشگاه‌های ما اجرا می‌شود. بر این اساس لازم است سند تحول را با جدیت اجرا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس را به بهانه کرونا تعطیل کردند، افزود: کودکان ما در بی‌دفاع‌ترین حالت ممکن در معرض فضای مجازی قرار گرفتند و اکنون نیز نظام سلطه با روش‌های گوناگون به‌دنبال این است که کودکان به مدرسه نیایند و در معرض سازندگی تربیتی و آموزش تربیتی قرار نگیرند.

نوری یادآور شد: مدارس در هیچ کشوری بیش از سه ماه تعطیل نبود، اما در کشور ما بیش از سه سال تعطیل بود و فقط معلمان متوجه تغییرات جدی و افت دانش‌آموزان به‌لحاظ آموزشی و تربیتی هستند.

منبع: مهر

کد خبر 623794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.