عواقب بی‌توجهی به علائم و اخطارهای راهنمایی و رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: بی‌توجهی به علائم و اخطارهای راهنمایی و رانندگی یکی از دلایل شایع بروز تصادفات و صدمات ناشی از آن است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رانندگی به دلیل نقش مفید و ارزنده آن در حوزه حمل‌ونقل و ارتباطات انسانی، بخش مهمی از زندگی اجتماعی محسوب می‌شود و همان‌گونه که اجتماع به نظم و انضباط نیاز دارد تا از مسیر دلخواه خود منحرف نشود، در فرهنگ و رفتار رانندگی نیز برای جلوگیری از هرج‌ومرج و دفع خطرات احتمالی آن، برقراری انضباط و توجه به نظم و حق و حقوق دیگران، امری ملزوم و ضروری است.

وی با بیان اینکه انضباط در رانندگی که از آن به انضباط ترافیکی نیز تعبیر می‌شود، افزود: میزان پایبندی شهروندان به قوانین راهنمایی و رانندگی است، یعنی هرکس موظف است برای بقا و حفظ امنیت جامعه به قوانین و مقررات پایبند باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و راندگی استان اصفهان تصریح کرد: پایبند نبودن به قوانین و مقررات اجتماعی، به ویژه فقدان انضباط ترافیکی به افزایش آمار تصادفات و کشته‌ها و تلف شدن منابع پر مایه انسانی و نبود احساس امنیت در جامعه منجر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سرپیچی عامل انسانی از قوانین و اصول رانندگی و بی‌توجهی به علائم و اخطارهای راهنمایی و رانندگی یکی از دلایل شایع بروز تصادفات و صدمات ناشی از آن به شمار می‌رود، طبق آمارها در ۷۱ درصد تصادفات عامل انسانی و تنها ۱۸ درصد نقص فنی و در ۱۱ درصد، مهندسی ترافیک مؤثر بوده است.

کد خبر 623756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.