احتمال بارش‌های نرمال از نیمه دوم آذرماه تا پایان زمستان در اصفهان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از روز دوشنبه با ورود موج بارشی ضعیف از شمال غرب استان، بارش‌های قابل توجهی نخواهیم داشت، اما احتمال بارش‌های نرمال از نیمه دوم آذرماه تا پایان زمستان در اصفهان وجود دارد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار تا اواخر وقت روز یکشنبه روی آسمان استان است. بر این اساس موج ناپایداری ضعیف که از روز چهارشنبه سبب ناپایداری در غرب استان شده بود امشب به‌طور کامل از سطح استان خارج می‌شود.

وی با اشاره به استقرار جوی نسبتاً پایدار تا اواخر وقت روز یکشنبه روی استان اصفهان، افزود: امروز تا یکشنبه هفته آینده پدیده جوی خاصی در استان نخواهیم داشت و تنها وضعیت جوی در بیشتر مناطق همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: با انباشت مواد آلاینده و سکون هوا و غلظت آلاینده‌ها از چند روز گذشته، افزایش آلایندگی‌ها در مناطق صنعتی و کلانشهر اصفهان دور از انتظار نیست.

موج بارش‌های اصفهان از ۱۴ آذرماه نیست

وی در با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها از بارش‌های اصلی و مؤثر استان اصفهان از چهارده آذرماه خبر داده‌اند، تاکید کرد: انتشار این خبر با مباحث ذکر شده به برخی خبرگزاری‌ها مغایرت دارد، چرا که انتظار بارندگی بیشتر از حد طبیعی در استان اصفهان را نداریم و اینکه به طور دقیق موج بارش‌های اصفهان از چهارده آذرماه در سطح استان آغاز شود، مشخص نیست.

امینی اضافه کرد: از روز دوشنبه با ورود موج بارشی ضعیف از شمال غرب استان، بارش‌های قابل توجهی نخواهیم داشت، اما احتمال بارش‌های نرمال از نیمه دوم آذرماه تا پایان زمستان در اصفهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوای در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به دو درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و فرودگاه شهید بهشتی با چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 623736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.