استفاده از رصدخانه‌های شهری در تصمیم‌گیری‌های راهبردی

معاون شهردار اصفهان گفت: شهرها و کلان‌شهرها مجموعه‌ای از موضوعات کلیدی از جمله حمل‌ونقل و ترافیک، محیط زیست شهری، عمران و توسعه شهری دارند که این موارد می‌تواند از طریق داشبوردهایی به‌صورت لحظه‌ای یا در دوره‌های زمانی مشخص رصد و با استفاده از آن، تصمیم‌های راهبردی گرفته شود.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رصدخانه‌های شهری، یکی از پروژه‌های پیشران و ابزارهای مدیریت شهری است و با توجه به اینکه یکی از ملاک‌ها در تصمیم‌گیری‌های مدیران ارشد، داده‌های صحیح و به‌هنگام است، شناسایی، راستی‌آزمایی و تجمیع داده‌ها توسط این رصدخانه‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: رصدخانه‌های شهری با ایجاد نظامی از شاخص‌های کلیدی، سازوکارهای اندازه‌گیری و به‌هنگام‌سازی داده‌ها و شاخص‌ها را انجام می‌دهد و در اختیار سیاست‌گذاران قرار می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرها و کلان‌شهرها مجموعه‌ای از موضوعات کلیدی از جمله حمل‌ونقل و ترافیک، محیط زیست شهری، عمران و توسعه شهری دارند، گفت: این موارد می‌تواند از طریق داشبوردهایی به‌صورت برخط، لحظه‌ای یا در دوره‌های زمانی مشخص، رصد و با استفاده از آن، تصمیم‌های راهبردی گرفته شود.

وی تصریح کرد: برای ایجاد رصدخانه شهری اصفهان، مطالعات اولیه و اتاق فکری تشکیل شده است و سازوکارها، نیازها، فرایندها، نهادهای میزبان، الگوی تیم همکاری برای شکل‌گیری آن در حوزه‌های علمی و اجرایی، مکان‌یابی استقرار فیزیکی رصدخانه و راه‌اندازی درگاه اینترنتی برای آن انجام شده است.

ابراهیمی اظهار امیدواری کرد: روند ایجاد رصدخانه شهری به سرعت تکمیل شود و بتوانیم اقدامی ارزشمند برای شهروندان داشته باشیم و شاهد تصمیمات دقیق‌تری برای پیشرفت اصفهان باشیم.

کد خبر 623516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.