برای اولین‌بار در تاریخ؛ یک‌زن دیدار آلمان کاستاریکا را سوت می‌زند

استفانی فراپارت به‌عنوان داور جدال کاستاریکا و آلمان انتخاب شد تا به نخستین زنی تاریخ تبدیل شود که به‌عنوان داور وسط در جام‌جهانی مردان سوت می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی کاستاریکا و آلمان روز _پنج‌شنبه دهم آذرماه_ از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه البیت شهر الخور آخرین بازی مرحله‌گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را برابر یکدیگر برگزار می‌کنند.

با تصمیم و اعلام رسمی فیفا، استفانی فراپارت داور زن اهل فرانسه به‌عنوان داور وسط دیدار کاستاریکا و آلمان انتخاب شد. این برای اولین‌بار در تاریخ جام‌جهانی مردان است که یک داور زن، دیداری را به‌عنوان داور وسط سوت می‌زند.

استفانی فراپارت پیش از این در روزهای گذشته، به‌عنوان داور چهارم در دیدار روز گذشته مکزیک و لهستان حضور پیدا کرده و به نخستین داور زن در تاریخ فوتبال تبدیل شده بود که یک بازی جام‌جهانی مردان را قضاوت می‌کند. فراپارت همچنین در بازی پرتغال و غنا نیز داور چهارم بود.

استفانی فراپارت در کنار سلیما موکانسانیا و یوشیمی یاماشیتا تنها داوران زنی هستند که برای قضاوت بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قطر حضور دارند و تا امروز هر سه نفر توسط کمیته داوران فیفا در بازی‌های جام‌جهانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

کد خبر 623489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.