پارلمان شهرهای جهان در هفته‌ای که گذشت

راهکار جالب شهر کوانتان برای مقابله با جرایم کوچک، تغییر مرکز شهر ولورهمپتون با توسعه پروژه محله یادگیری، تدوام فعالیت غذاخوری‌های روباز در سیدنی، تدبیر کامبرلند برای مدیریت افزایش هزینه‌های زندگی و آمستردام متعهد به تغییر سبک زندگی شهری، عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر کوانتان طی برنامه ابتکاری نظارت و اجرای مرکز کنترل خود، تلاش‌های ساکنان خاطی شهر برای جرایم کوچک را به‌صورت زنده در سطح شهر به‌نمایش می‌گذارد و در صورت بی‌توجهی آن‌ها به هشدارها، افراد خاطی را به صحن شورا فرا می‌خواند.

کارکنان شورای شهر پروژه نظارتی خود را در چندین مکان شهر پیاده‌سازی کرده‌اند. آن‌ها از مرکز کنترل به بررسی این نقاط می‌پردازند و با بلندگوهای تعبیه شده به فرد خاطی هشدار می‌دهند.

اگر تلاش‌های شورای شهر کوانتان برای جلوگیری از جرایم کوچک خوب عمل کند، این اقدام ابتکاری ممکن است راه‌حلی باشد که سایر شوراهای شهر و شهرداری‌ها می‌توانند در منطقه خود اتخاذ کنند تا از بروز رفتارهای نامناسب اجتماعی پیشگیری به‌عمل آورند.

ولورهمپتون؛ تغییر مرکز شهر با توسعه پروژه محله یادگیری

شورای شهر ولورهمپتون، مک‌لافلین و هاروی، شرکت مهندسی عمران و ساختمان‌سازی مشهور بریتانیا و ایرلند، را به‌عنوان سرمایه‌گذار و شریک ساخت‌وساز ترجیحی خود برای پروژه «محله یادگیری شهر ولورهمپتون» منصوب کرد.

شورای شهر مطرح کرد که پروژه محله یادگیری شهر شامل ایجاد یک مرکز جدید ۱۰ هزار مترمربعی در مرکز شهر می‌شود که یک پردیس مرکزی، یک بخش خدمات آموزش بزرگسالان و یک کتابخانه مرکزی درجه دو خواهد داشت.

شورا ۶.۲ میلیون پوند به بودجه طراحی، بررسی‌های مکان و سایر کارهای اولیه این طرح‌ها اختصاص داده و مبالغ پنج میلیون پوند از صندوق دولتی شهرها، ۲۰ میلیون پوند از صندوق افزایش سطح خود و ۲۰ میلیون پوند دیگر از وزارت آموزش را به‌عنوان تضمینی برای پیاده‌سازی بدون دردسر آن‌ها تعیین کرده است.

شورای شهر ولورهمپتون اطمینان داد که تأسیسات جدید یک تغییر چهره حیاتی را برای شهر به‌همراه خواهد داشت، چراکه شرکای پروژه با تجسم مجدد مرکز شهر ولورهمپتون به ایجاد تغییرات اساسی در آن می‌پردازند و در این راه از یک میلیارد پوند سرمایه‌گذاری بهره‌مند شده‌اند.

سیدنی؛ تداوم فعالیت غذاخوری‌های روباز در شهر

شورای شهر سیدنی به اتفاق آرا تصمیم گرفت قوانین قدیمی مربوط به صرف غذا در فضای باز را لغو کند و به غذاخوری‌های موجود در مسیرهای پیاده‌روی اجازه دهد به فعالیت خود ادامه دهند. غذاخوری‌ها و رستوران‌های سیدنی در دوران پیش از شیوع کووید -۱۹ ملزم به پرداخت هزینه برای چیدن میز و صندلی‌های خود در خیابان یا مسیرهای پیاده‌روی بودند که به‌دنبال آن صرف غذا در فضاهای روباز برای مشتریان نیز در بر دارنده هزینه‌هایی بود.

چشم‌پوشی از دریافت این هزینه‌ها از نخستین اقدامات شورای شهر سیدنی برای تشویق رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در زمان شیوع همه‌گیری بود و شورای شهر تصمیم گرفت که غذاخوری‌های روباز موجود در مسیرهای پیاده‌روی شهر به‌عنوان بخش ثابتی از زندگی شهری به فعالیت خود ادامه دهند. به این ترتیب اهالی سیدنی می‌توانند طی سال‌های آینده غذای خود را در هوای آزاد صرف کنند و از خوردن و آشامیدن در فضای باز بدون پرداخت هزینه اضافه برای مکان بهره‌مند شوند.

کامبرلند؛ تدبیر شورای شهر برای مدیریت افزایش هزینه‌های زندگی

شورای شهر کامبرلند به‌منظور مدیریت افزایش هزینه‌های زندگی به جمع‌آوری کمک‌های مالی از سازمان‌های سراسر شهر اقدام کرده است تا مطابق با پیشنهاد معاون شهردار منطقه به ایجاد انبار محلی برای ذخیره اقلام ضروری زندگی بپردازد، چراکه طی ۱۲ ماه گذشته منتهی به سپتامبر تورم در استرالیا با افزایشی ۷.۳ درصدی مواجه بوده و هزینه اقلام غذایی اساسی زندگی، سوخت، عوارض، برق و سایر هزینه‌های زندگی برای خانواده‌های جوان در غرب سیدنی در حال افزایش است.

شورای شهر اعلام کرد که افزایش هزینه‌های زندگی مردم را به‌سمت خیریه‌های ارائه‌دهنده کمک‌های غذایی سوق داده است؛ چراکه بسیاری از مردم منطقه در طول همه‌گیری کرونا شغل خود را از دست داده‌اند و افزایش روزافزون هزینه‌های زندگی تأثیر بسیاری روی آن‌ها دارد.

شورا همچنین با فراخوان تأمین مالی از دولت مرکزی خواسته است که به خیریه‌های مواد غذایی کامبرلند کمک کند زیرا آن‌ها بار بحران هزینه‌های زندگی شهر را به دوش می‌کشند، حال آن‌که این نهادها در حال حاضر تنها به کمک‌های مالی متوسط تعدادی از اهالی استرالیا متکی هستند.

آمستردام؛ تعهد به تغییر سبک زندگی شهری

شورای شهر آمستردام در نظر دارد با اعمال تغییراتی در سبک زندگی شهری و چگونگی برخورد خود با مشکلات موجود، این شهر را به محلی تبدیل کند که سزاوار ماهیت تاریخی و ساکنان آن است زیرا آمستردام همیشه شهری بوده است که از اقلیت‌ها، تفاوت‌های فرهنگی و تنوعات شهری با منِشی به‌دور از هرگونه جانب‌گرایی استقبال کرده است اما بین‌المللی بودن، روحیه آزاد، کوچک بودن و زندگی شهری پرهیاهو، شکوفایی و مشکلاتی را در کنار هم برای آن به ارمغان آورده است.

شورا ممنوعیت موقت ورود گردشگر در راستای بهبود توانایی خود برای قانونی کردن بازارهای آمستردام را در عین دشوار بودن از اقداماتی معرفی کرد که به آرام شدن جو مشوش شهر کمک می‌کند و از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی واقعاً تأثیرگذار است.

شهردار آمستردام نیز با هدف بازنگری در نحوه تعامل دولت و ساکنان، رویه شکایات آمستردام و نحوه ساختار رویه‌های قانونی آن را تغییر داده است، زیرا به‌نظر می‌رسد تمایل به تغییر در دولت این شهر بسیار زیاد است و بازگرداندن اعتماد مدنی با تغییر عملکرد دولت آغاز می‌شود. وی اعلام کرد که رویه و سبک پاسخ همه‌چیز است و لازم است دولت شهری آمستردام بدون ترس از اشتباه کردن، تغییر عقیده، گوش کردن به شهروندان و هراس از آینده، سبک سیاست‌های خود را متحول کند.

کد خبر 623424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.