فعالیت آتش‌نشانان خمین در دوردست‌ترین نقاط شهرستان

شهردار خمین گفت: با توجه به نبود امکانات اطفای حریق در روستاها و شهر قورچی‌باشی، عملیات اطفای حریق در دوردست‌ترین روستاهای شهرستان خمین انجام می‌شود.

حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به وسعت شهر خمین و وجود ۵۰ هزار نفر جمعیت در این شهرستان، طبق مصوبات و قوانین باید دو ایستگاه آتش‌نشانی در این شهر وجود داشته باشد؛ لذا سال ۱۳۹۹ دومین ایستگاه آتش‌نشانی با تأمین تجهیزات مورد نیاز احداث و راه‌اندازی شد.

وی افزود: در حال حاضر شهر خمین دو ایستگاه آتش‌نشانی دارد که ایستگاه شماره یک در میدان سرداران و ایستگاه شماره دو در میدان نماز، جنب ایستگاه گاز CNG قرار دارد.

شهردار خمین خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳ نفر از کارکنان شهرداری در سازمان آتش‌نشانی فعالیت دارند که از این تعداد چهار نفر آتش‌نشان تخصصی و مابقی راننده، نگهبان و تلفن‌چی هستند.

احمدی تصریح کرد: با توجه به فعالیت‌ها و اقدامات به موقع که توسط اداره آتش‌نشانی در وقوع حوادث مختلف انجام شده، تاکنون هیچ‌گونه نارضایتی از اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمین گزارش داده نشده است و شهروندان از عملکرد این واحد رضایت دارند.

وی ادامه داد: تجهیزات دو ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری شامل چهار ماشین سنگین آتش‌نشانی، یک موتور و یک ماشین سبک پیشرو است.

شهردار خمین گفت: در مواقع حادثه، آتش‌نشانی شهرداری‌ها تنها باید محدوده شهر را پوشش دهد، اما با توجه به نبود امکانات در روستاها و کمبود امکانات شهرداری قورچی‌باشی و دهستان‌های بالا و پایین‌دستی، آتش‌نشانی شهرداری علاوه بر سطح شهر، عملیات اطفای حریق در دوردست‌ترین روستاهای شهرستان خمین و حتی آتش‌سوزی در مراتع را انجام می‌دهد.

کد خبر 623336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.