به مرکزیت بارگاه رضوی در طرح‌های تفصیلی توجه شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دو نکته بسیار مهم که در طرح‌های تفصیلی به عنوان مطالبه شورای ششم مشهد باید مدنظر قرار گیرد، توجه به مرکزیت حرم مطهر رضوی و پاسخگویی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

حمید ضمیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به طرح‌های تفصیلی اظهار کرد: طرح‌های توسعه شهری همچون طرح‌های جامع و تفصیلی، اصلی‌ترین و مهمترین سند بالادستی توسعه شهرها محسوب می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی از تهیه طرح‌های تفصیلی، توسعه و ارتقای کیفیت محیط و زیست شهری، رفع کمبودها و توسعه برنامه‌ریزی شده شهرها و توسعه پایدار آن‌ها است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه از ابتدای فعالیت شورای ششم تاکنون اتفاقات خوبی در حوزه اهداف طرح‌های تفصیلی برای مشهد رقم خورده است، ادامه داد: تمام بدنه مدیریت شهری به‌ویژه کارشناسان شهرسازی شهرداری مشهد پای کار بودند و به صورت شبانه‌روزی برای تهیه این طرح‌ها تلاش کردند.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های تفصیلی شهر مشهد در هفت حوزه تهیه و طرح پهنه جنوب غرب تصویب و ابلاغ شده است. امیدواریم به‌زودی طرح‌های پهنه‌های دیگر نیز تصویب شود و در اختیار متقاضیان و ساکنان قرار گیرد.

ضمیری تصریح کرد: دو نکته بسیار مهم که در طرح‌های تفصیلی به عنوان مطالبه شورای ششم مشهد باید مدنظر قرار گیرد، توجه به مرکزیت حرم مطهر رضوی و پاسخگویی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

کد خبر 623320

برچسب‌ها