سارقان حرفه‌ای در قالب پرستار تقلبی دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، سه زن جوان به عنوان پرستار وارد خانه مال باخته شده و پس از جلب اعتماد وی لوازم با ارزش خانه را شناسایی و نقشه سرقت را طراحی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پورگودرزی امروز _سه‌شنبه هشتم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با وقوع یک فقره سرقت به عنف از یک زن سالخورده در شمال تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، سه زن جوان به عنوان پرستار وارد خانه مال باخته شده و پس از جلب اعتماد وی لوازم با ارزش خانه را شناسایی و نقشه سرقت را طراحی کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: سارقان حرفه‌ای پس از شناسایی اموال با ارزش خانه، با تهدید چاقو دست و پای زن سالخورده را بسته و اقدام به سرقت دلار، طلا و … از خانه مورد نظر کردند و متواری شدند.

وی تصریح کرد: بنا بر حساسیت موضوع، کارآگاهان وارد عمل شدند و در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و تحقیقات شبانه‌روزی هویت متهمان را که با یکدیگر خواهر هستند، شناسایی کردند و کارآگاهان با کشف این سرنخ مهم، با اقدامات اطلاعاتی پی بردند سارقان سابقه دار بوده و مخفیگاه آنها را در جنوب تهران شناسایی کردند.

گودرزی افزود: کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی به دنبال دریافت این اطلاعات مهم، پس از هماهنگی‌های قضائی راهی مخفیگاه متهمان شدند و آنها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند، پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی سرقت به عنف از زن سالخورده معترف شدند و اعتیاد را دلیل بزه انتسابی عنوان کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

کد خبر 623268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.