با اسکن شبکیه چشم بیماری کلیوی را تشخیص دهید

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمالاً هوش مصنوعی به‌زودی می‌تواند با اسکن شبکیه چشم، علائم اولیه بیماری کلیوی را تشخیص دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یک استارت‌آپ در کره جنوبی به نام Mediwhale قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی از طریق اسکن غیرتهاجمی شبکیه چشم، بیماری کلیوی را تشخیص دهد. مدیرعامل این شرکت اعلام کرده است که شبکیه تنها عضوی از بدن است که بدون نیاز به اقدامات تهاجمی، رگ‌های خونی به صورت مستقیم در آن دیده می‌شود. بسیاری از بیماری‌ها به آسیب رگ‌های خونی مربوط می‌شود، به همین دلیل با بررسی مستقیم رگ‌های خونی می‌توان علائم اولیه بیماری‌های مرتبط با آسیب عروق خونی را تشخیص داد.

تاکنون اسکن شبکیه چشم فقط برای بیماری‌های چشم انجام می‌شده، اما قرار است در آینده از طریق هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری‌های غیرچشمی نیز استفاده شود. هوش مصنوعی قادر است تصاویر را به صورت خودکار تحلیل کند و تغییرات ظریفی که پزشکان نمی‌توانند آن‌ها را ببیند، تشخیص دهد.

مدیرعامل شرکت Mediwhale اعلام کرده است که پزشک عمومی می‌تواند تصویربرداری از شبکیه چشم را انجام دهد و در صورتی که خطر بالایی را تشخیص داد، بیمار را برای آزمایش‌های تکمیلی به متخصص ارجاع دهد. دستگاه توسعه داده شده توسط استارت‌آپ کره‌ای می‌تواند رگ‌های خونی شبکیه را مورد بررسی قرار دهد و خطرات احتمالی بیماری‌های آینده را دسته‌بندی کند؛ در این صورت افرادی که در معرض بیماری خاصی قرار دارند، می‌توانند خطر بروز آن را کاهش دهند.

انتظار می‌رود که بیماران با استفاده از این روش بتوانند به سرعت خطر بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی و کلیوی را بدون انجام آزمایش خون یا دیگر آزمایش‌های مرتبط بررسی کنند. هنوز سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) دستگاه ارائه شده توسط استارت‌آپ Mediawhale را تأیید نکرده است.

کد خبر 623084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.