وین در تلاش برای حمایت از شهروندان مبتلا به زوال عقل

مسئولان وین با توجه به افزایش تعداد سالمندان مبتلا به زوال عقل در این شهر، استراتژی‌های حمایتی را برای تسهیل زندگی شهری این افراد در نظر گرفته‌اند تا بتوانند شرایط مساعدی را برای این شهروندان ارشد شهر فراهم کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گئورگ پسوتا، پزشک ارشد خدمات روانی‌-اجتماعی وین و رئیس انجمن اتریش برای روان‌پزشکی و روان‌درمانی سالمندان، خواستار شناخت بیشتر شرایط بیماران زوال عقل در پایتخت اتریش شد.

دکتر پسوتا در بیانیه‌ای رسمی توضیح داد که زوال عقل به یکی از بزرگترین مشکلات پزشکی در آینده تبدیل خواهد شد. وی خاطرنشان کرد که این امر به دلیل افزایش استانداردهای زندگی و طول عمر بیشتر است.

بر اساس داده‌های فعلی، در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار نفر در اتریش با زوال عقل زندگی می‌کنند که در وین، این تعداد حدود ۳۰ هزار نفر گزارش شده است. وی خاطرنشان کرد که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این ارقام می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ به ۲۵۰ هزار نفر در اتریش و ۶۰ هزار نفر در وین افزایش یابد.

دکتر پسوتا توضیح داد که در دهه‌های آینده زوال عقل به احتمال زیاد به بزرگترین چالش برای مراکز مراقبتی و خانواده‌ها تبدیل خواهد شد، زیرا جمعیت به سمت پیری حرکت می‌کند و در حال حاضر از هر پنج بیمار مبتلا به زوال عقل چهار نفر در خانه زندگی می‌کنند.

وین در تلاش برای حمایت از شهروندان مبتلا به زوال عقل

علاوه بر این از هر چهار بیمار، سه نفر توسط اعضای خانواده مراقبت می‌شوند و در دوسوم این موارد، اعضای خانواده بالای ۶۰ سال سن دارند. این موضوع فشار زیادی بر جامعه وارد می‌کند و مسئولان بهداشت و درمان اتریش باید نسبت به آن واکنش نشان دهند.

یکی از بزرگترین موانع برای افراد مبتلا به زوال عقل، محیط شهری است، زیرا آن‌ها به طور کلی برای افرادی ساخته نشده‌اند که در مسیریابی دچار مشکل هستند. داشتن یک زندگی رضایت‌بخش، فعال و باعزت می‌تواند سرعت این بیماری را کاهش دهد. انجام اقدامات مناسب‌سازی شهری برای حفظ استقلال و مشارکت عمومی افرادی که از این بیماری رنج می‌برند بسیار مهم است. ساده‌سازی مسیرهایی که بیشترین تردد را توسط سالمندان دارند و همچنین علامت‌گذاری‌ها می‌تواند به تسهیل رفت‌وآمد آن‌ها کمک کند و حس شادابی بیشتری را برایشان فراهم کند.

مهم‌ترین راه‌حل‌های مقابله با این پدیده، استراتژی زوال عقل سال ۲۰۳۵ وین بود که در اواخر آوریل ۲۰۲۲ به تصویب رسید. یکی از اقدامات کلیدی در اولین مراحل این استراتژی شامل برقراری ارتباط بین بیماران مبتلا به زوال عقل با سازمان‌های غیردولتی و کمک به آنها برای ایجاد فعالیت‌های اوقات فراغت مشترک است.

به گفته پیتر هکر، مشاور شهر وین در امور اجتماعی، این امر به آغاز روند عادی‌سازی کمک می‌کند که به نوبه خود منجر به حمایت گسترده در میان جمعیت وین می‌شود.

کد خبر 623083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.