افزایش ۹۰درصدی ارزش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس کل گمرک ایران در گزارشی، عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیانی که در فهرست فعالان مجاز اقتصادی گمرک (AEO) قرار دارند را در حوزه تجارت خارجی اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، علیرضا مقدسی درباره عملکرد تجارت خارجی شرکت‌های دانش‌بنیان در هفت‌ماهه سال جاری، اظهار کرد: میزان تجارت خارجی شرکت‌های دانش‌بنیانی که در فهرست فعالان مجاز اقتصادی گمرک (AEO) قرار دارند، در این مدت بیش از ۵۲ هزار و ۹۳۹ تن و به ارزش بیش از ۲۴۹ میلیون و ۳۳۷ هزار دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، تعداد ۶۴ شرکت دانش‌بنیان در فهرست فعالان مجاز اقتصادی گمرک (AEO) قرار دارند، که از این تعداد، ۳۳ شرکت در حوزه صادرات غیرنفتی و ۵۴ شرکت در رویه واردات فعالیت تجاری داشته‌اند، درباره میزان صادرات و واردات این شرکت‌ها در هفت‌ماهه سال جاری افزود: در این مدت، از مجموع تجارت خارجی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، ۱۴ هزار و ۹۷۵ تن و به ارزش حدود ۴۳ میلیون و ۱۷۲ هزار دلار به صادرات غیرنفتی و ۳۷ هزار و ۹۶۴ تن به ارزش ۲۰۶ میلیون و ۱۶۵ هزار دلار به واردات اختصاص داشت.

رئیس کل گمرک ایران گفت: در این مدت، میزان صادرات این شرکت‌ها به‌لحاظ وزن یک درصد کاهش و از حیث ارزش، ۹۰ درصد افزایش یافته است و میزان واردات هم در این مدت به‌لحاظ وزن پنج درصد و ازنظر ارزش ۱۲.۵ درصد کاهش داشته است.

گفتنی است هم‌اکنون گمرک ایران با هدف تسریع و تسهیل در انجام تشریفات گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت حداکثری از این شرکت‌ها، تسهیلات ۱۸گانه برای شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب فعالان اقتصادی مجاز ارائه می‌کند.

کد خبر 623037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.