بیش از ۷ هزار تخت بیمارستانی در استان اصفهان وجود دارد

مدیر کلینیک‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کل تخت‌های بیمارستانی در استان اصفهان ۷۲۷۷ تخت است، گفت: سیاست‌گذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که تا سال ۱۴۰۸ به حدود ۱۲ هزار تخت در استان اصفهان برسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی گلزاری امروز _دوشنبه هفتم آذرماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد بیمارستان‌های استان اصفهان، اظهار کرد: در مجموع ۵۹ بیمارستان در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۳۱ بیمارستان در شهر اصفهان و ۲۸ بیمارستان در شهرستان‌های تابعه مرکز استان است.

وی با بیان اینکه بر اساس تقسیم بندی‌های انجام شده ۳۸ بیمارستان دانشگاهی در شهر اصفهان و خارج از آن وجود دارد، ادامه داد: ۱۳ مرکز دولتی در شهر اصفهان و ۲۵ مرکز دولتی در شهرستان‌ها وجود دارد، همچنین ۱۰ بیمارستان خصوصی، چهار بیمارستان خیریه و هفت بیمارستان وابسته به ارگان‌ها داریم.

مدیر کلینیک‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: تعداد کل تخت‌های بیمارستانی در حال حاضر در استان اصفهان ۷۲۷۷ تخت است، از این تعداد ۴۷۱۴ تخت در بیمارستان‌های دانشگاهی وجود دارد که سایر تخت‌ها در بیمارستان‌های خصوصی، خیریه و وابسته به ارگان ۲۵۶۳ تخت را شامل می‌شوند.

وی اضافه کرد: ۵۴۸ تخت روان‌پزشکی در استان و بخش‌های ویژه شامل آی‌سی‌یو، NICU، سی‌سی‌یو و PICU حدود ۱۲۰۵ تخت است، همچنین سیاست‌گذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که تا سال ۱۴۰۸ به حدود ۱۲ هزار تخت در استان اصفهان برسیم.

گلزاری با اشاره به توسعه کلینیک‌های ویژه، گفت: با این اقدام مردم و پزشکان منتفع می‌شوند، کلینیک ویژه در شاهین‌شهر راه‌اندازی شده است همچنین در نائین، شهرضا و لنجان کلینیک‌های ویژه راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: تعرفه آزاد پزشک متخصص در کلینیک‌های ویژه ۴۰,۶۰۰ تومان و با بیمه ۸,۷۰۰ تومان است، فوق تخصص آزاد ۵۹ هزار تومان و با بیمه ۱۰ هزار تومان بوده، این در حالی است که در هیچ جای دنیا تعرفه پزشک فوق تخصص ۱۰ هزار تومان نیست.

مدیر کلینیک‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در ماه‌های گذشته ۴۱ پزشک به کلینیک‌های ویژه تزریق شدند تا خدمت به مردم افزایش یابد، در شش ماه گذشته ۲.۵ برابر درآمد کلینیک‌های ویژه افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: نقشه راه درمان استان را تدوین کردیم و اکنون در حال بازنگری است، سطح‌بندی خدمات از دستور کارهای معاونت درمان است، ارائه خدمات با توجه به دسترسی عادلانه، توسعه خدمات در شهرستان‌های حلقه اطراف اصفهان و شهرستان‌های دورتر نیز در این نقشه راه تدوین می‌شود.

کد خبر 622996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.