امدادرسانی آتش‌نشانی اصفهان به ۹۷۵ حریق و حادثه در آبان‌ماه

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در آبان‌ماه سال جاری ۹۷۵ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه سازمان‌های آتش‌نشانی شهر اصفهان داشتیم که اکثر این حوادث به دلیل بی‌احتیاطی و اشتباهات فردی رخ داده است.

سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آبان‌ماه سال جاری ۹۷۵ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه سازمان‌های آتش‌نشانی شهر اصفهان گزارش داده شده است که از این تعداد ۴۵۶ مورد حریق، ۳۵۴ مورد انواع حوادث و ۱۶۵ مورد انواع خدمات ایمنی را شامل شده است.

وی افزود: آبان‌ماه امسال حریق بزرگی در شهرک صنعتی مبارکه رخ داد که نیروها و تجهیزات آتش‌نشانی اصفهان به کمک آتش‌نشانی این شهر شتافت و اطفای این حریق بسیار سنگین شامل انبار و کارگاه تولید مواد نفتی انجام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: تلاش این سازمان در اطفای حریق شهرک صنعتی مبارکه جلوگیری از توسعه حریق به انبارهای اصلی و کارخانه‌های مجاور بود.

وی با اشاره به حوادث به‌وجود آمده در ماه گذشته، تصریح کرد: اکثر این حوادث بر اثر بی‌احتیاطی و اشتباهات فردی رخ داده بود و به ندرت شاهد ایجاد حریق به‌طور خودبه‌خود بودیم.

کاوه‌آهنگران ادامه داد: در چند روزه آینده بر خلاف بارندگی کم در شهر اصفهان، در استان اصفهان شاهد بارش برف یا باران خواهیم بود که لازم است نکات ایمنی از قبیل بررسی وضعیت سیم‌کشی منزل به خصوص در نقاطی که بدون سقف است، نصب کلید محافظ جان جهت جلوگیری از اتصالی و برق‌گرفتگی، بازدید ناودان‌ها و راه‌های خروجی آب، خالی‌کردن چاه‌ها، بازدید و ترمیم ایزوگام سقف‌ها برای جلوگیری از ریزش سقف، ترمیم دیوارهای کاه‌گلی که احتمال ریزش دارد و همچنین چک‌کردن شیرهای یک‌طرفه در فاضلاب خانه‌هایی که پایین‌تر از سطح معبر است، برای جلوگیری از ورود سرریز فاضلاب به منزل و آب‌گرفتگی با دقت انجام گیرد.

کد خبر 622898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.