توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری و فضاهای عمومی در نیویورک

مدیر بخش حمل‌ونقل نیویورک در ایالات متحده آمریکا از طرح جدید خود برای توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری و بهبود فضاهای عمومی در منطقه بروکلین جهت افزایش قابلیت دسترسی به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری و بهبود فضاهای عمومی بروکلین از سال آینده آغاز خواهد شد و افزایش هرچه بیشتر ایمنی حامیان تردد سبز را به دنبال خواهد داشت. در این رابطه، قرار است مسیرهایی کاملاً محافظت شده برای عابران پیاده و دوچرخه‌سوارانی ایجاد شود که در مسیر بین مرکز شهر و پل واشنگتن در تردد هستند. مدیران نیویورک در نظر دارند علاوه بر گسترش مسیرهای دوچرخه‌سواری، بلوارهایی دوطرفه نیز برای عبور و مرور ایمن دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در خیابان‌های مختلف سراسر بروکلین ایجاد کنند تا زمینه را برای جذب افراد بیشتر به اتخاذ تردد پاک فراهم بیاورند.

توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری و فضاهای عمومی در نیویورک

در این راستا، قرار است تدابیری برای افزایش ایمنی تردد در بیش از هزار تقاطع در سراسر نیویورک اجرا شود، ضمن این‌که حدود ۲۰ مایل مسیر جدید دوچرخه‌سواری نیز ایجاد خواهد شد. برنامه‌ریزان نیویورک در نظر دارند همزمان با احداث مسیرهای جدید دوچرخه‌سواری، اقداماتی نیز برای افزایش ایمنی مسیرهای قبلی انجام دهند و از این طریق، احتمال وقوع سوانح خیابانی را برای کاربران تردد سبز به حداقل برسانند.

پیش از این نیز طرح "خیابان‌های باز" در نیویورک پیاده شده بود که بر اساس آن، بسیاری از معابر شهری به روی خودروهای موتوری بسته شد تا دوچرخه‌سواران و عابران پیاده به راحتی و بدون ترس از وقوع سوانح خیابانی به عبور و مرور بپردازند. بدون شک، توسعه زیرساخت‌های جدید در کاهش انتشار گازهای آلاینده و تغییرات اقلیمی نقش مهمی ایفا خواهد کرد که این امر به سهم خود، بهبود کیفیت زندگی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

از دیگر اقداماتی که مدیران نیویورک در نظر دارند برای افزایش رضایتمندی شهروندان انجام دهند، می‌توان به بهبود وضعیت فضاهای عمومی اشاره کرد تا زمینه را برای گردهم آمدن مردم فراهم بیاورند که این اقدام به افزایش تعاملات میان آن‌ها کمک خواهد کرد و مانع از گسترش انزوای اجتماعی ناشی از گسترش ویروس کرونا در آن‌ها خواهد شد.

توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری و فضاهای عمومی در نیویورک

کد خبر 622869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.