راه‌کارهایی برای حفظ سلامت قلب افراد مبتلا به آسم

رعایت سبک زندگی سالم مانند پیروی کردن از رژیم غذایی سالم، ورزش کردن و ترک سیگار به حفظ سلامت قلب در میان افراد مبتلا به آسم کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ارتباطی مستقیم بین بیماری آسم و اختلالات قلبی‌عروقی وجود دارد به طوری که بیماران مبتلا به آسم بیشتر احتمال دارد که درگیر حمله قلبی یا فیبریلاسیون دهلیزی شوند. افراد مبتلا به آسم دچار سطح بالاتری از التهاب و تجمع پلاک در شریان‌ها هستند که می‌تواند خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد. راهکارهایی وجود دارد که به حفظ سلامت قلب در میان مبتلایان به آسم کمک می‌کند.

متخصصان معتقدند که تغییر در سبک زندگی برای بهبود سلامت قلب مانند خودداری از مصرف اسیدهای چرب ترانس، مصرف کمتر چربی اشباع شده و مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزیجات برای بیماران مبتلا به آسم بسیار مهم است. افراد مبتلا به آسم لازم است روزانه ورزش کنند، البته ورزش در شرایط آب‌وهوایی نامناسب توصیه نمی‌‎شود.

استعمال سیگار می‌تواند وضعیت افراد مبتلا به آسم را تشدید کند. همچنین توصیه شده است که با انجام تکنیک‌هایی مانند یوگا و مدیتیشن استرس را از خود دور کنید تا عملکرد قلب و ریه بهبود پیدا کند. لازم است افراد مبتلا به آسم برای بهبود سلامت قلب خود حداقل هشت ساعت در شبانه‌روز بخوابند.

کد خبر 622789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.