هشدار زرد هواشناسی/ افزایش غلظت آلودگی هوا در اصفهان

سرپرست پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: به تدریج از اواخر وقت روز دوشنبه افزایش مواد آلاینده و آلودگی هوا در اصفهان حاکم است که برای روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه هشدار سطح زرد صادر شده است.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار از امروز تا روز پنجشنبه روی استان است. بر این اساس طی ۲۴ ساعت آینده وضعیت جوی در بیشتر مناطق صاف تا کمی ابری و گاهی غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به استقرار جوی پایدار روی استان اصفهان، افزود: به تدریج از اواخر وقت روز دوشنبه افزایش مواد آلاینده و آلودگی هوا در اصفهان حاکم است که برای روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه، هشدار سطح زرد صادر شده است.

سرپرست پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوای در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و میمه با دو درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

به گزارش ایمنا، براساس هشدار هواشناسی اصفهان؛ کاهش تردد خودروها، کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، مدیریت بهینه در استفاده از سوخت‌های فسیلی، کاهش تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها و پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی و در نظر گرفتن تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم توصیه می‌شود.

کد خبر 622648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.