خدمات‌رسانی ربات‌های پستچی دوستدار محیط زیست  در تالین

خودروهای رباتیک جدیدی به عنوان پستچی به‌زودی و به‌طور آزمایشی فعالیت خود را در تالین، پایتخت استونی آغاز خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران تالین مدعی شده‌اند که تا سال ۲۰۲۳ شهر را به پایتخت سبز اروپا تبدیل خواهند کرد و تاکنون برای تحقق این هدف اقدامات مختلفی پیاده کرده‌اند. استفاده از خودروهای رباتیک به عنوان پستچی، رویکرد جدید تالین برای سبزسازی هرچه بیشتر شهر است که به‌زودی فعالیت خود را در پایتخت استونی به‌طور آزمایشی آغاز خواهد کرد. این خودروهای رباتیک، بسته‌های پستی را به منازل ساکنان شهر خواهد رساند و جالب این‌که میزان انتشار کربن از آن‌ها صفر است و به همین دلیل، تالین را در تحقق تبدیل شدن به سبزترین شهر اروپا یاری خواهد کرد.

ربات‌های خودکار

خودروهای رباتیکی که به‌زودی فعالیت خود را در تالین آغاز می‌کند، به طور کامل خودکار است و نیازی به وجود راننده ندارد. سازندگان این ربات‌های پستچی آن‌ها را دوستدار محیط زیست طراحی کرده‌اند و این در حالی است که بهره‌مندی از خدمات آن‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر شیوه‌های دریافت محموله‌های پستی خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودروهای پستچی جدید تالین می‌توان به سرعت بالا، نرخ آلودگی صوتی صفر و تضمین امنیت عابران پیاده اشاره کرد.

شهردار تالین ادعا کرده است که خودروهای بدون راننده پستچی به مدت دو ماه به‌طور آزمایشی در یکی از مناطق شهر فعالیت خواهند کرد که این بازه زمانی نسبتاً طولانی به مدیران امکان تشخیص هرگونه نقص را در آن‌ها می‌دهد، ضمن این‌که میزان رضایتمندی شهروندان نیز در این مدت برای دائمی کردن عملکرد ربات‌ها ارزیابی خواهد شد.

مرحله آزمایشی بهره‌وری از ربات‌های پستچی تالین در منطقه Old Town شهر انجام خواهد شد که این محله، فضایی تجاری و فرهنگی به‌شمار می‌رود که روزانه بسته‌های پستی بسیاری در آن تبادل می‌شود. بنابراین، انتخاب آن برای ارزیابی عملکرد این خودروها بیشترین کمک را به مدیران شهر جهت تصمیم‌گیری بهتر جهت بهره‌گیری دائمی یا موقتی از این خودروها خواهد کرد.

خودروهای رباتیک پستچی تالین نیروی لازم برای حرکت خود را به طور کامل از الکتریسیته تأمین می‌کند و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای از آن‌ها صفر است.

خدمات‌رسانی ربات‌های پستچی دوستدار محیط زیست  در تالین

کد خبر 622636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.