مدافع امنیت در کردستان به شهادت رسید/ کشف ۲ قبضه کلت کمری با فشنگ جنگی در شهرری

دستگیری ۶۳ اخلال‌گر ارز در پایتخت، کشف محموله مهمات جنگی در اهواز، قتل هولناک همسر با چکش، شهادت مدافع امنیت در کردستان و کشف دو قبضه کلت کمری با فشنگ جنگی در شهرری را در بسته انتظامی ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدرضا هاشمی‌فر، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری سارقان منازل جنوب شهر اصفهان توسط پلیس آگاهی این فرماندهی و کشف سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلای سرقتی، خبر داد.

وی اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان ساکن در جنوب شهر اصفهان مبنی بر سرقت از منازلشان موضوع به صورت تخصصی در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: کارآگاهان پس از بررسی دقیق صحنه‌های وقوع جرم و جمع‌آوری آثار به جامانده از سارقان و همچنین انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی دریافتند که این سرقت‌ها توسط یک باند سه نفره انجام شده است.

وی تصریح کرد: سرانجام با رصد هوشمندانه متهمان مخفیگاه آن‌ها در یکی از مناطق حاشیه شهر اصفهان شناسایی شد که بلافاصله کارآگاهان وارد عمل شده و با دریافت دستور از مرجع قضائی محل را به محاصره خود درآورده و در یک عملیات منسجم و هماهنگ هر سه متهم را دستگیر کردند.

سردار هاشمی‌فر با اشاره به کشف مقادیر زیادی طلا، سکه و نقره از مخفیگاه سارقان، گفت: سارقان در تحقیقات صورت گرفته هنگامی که با مدارک و مستندات و ادله محکم پلیس مواجه شدند به ناچار لب به اعتراف باز کرده و به صراحت از دستبرد به ۶۲ منزل در جنوب شهر اصفهان پرده برداشتند.

کشف محموله مهمات جنگی در اهواز

سردار سیدمحمد صالحی، فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: یک محموله مهمات جنگی با ۱۸۵۰ عدد انواع فشنگ جنگی در شهرستان اهواز کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خوزستان با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در رصد شبانه‌روزی از انتقال یک محموله مهمات جنگی به شهرستان اهواز مطلع شدند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان افزود: مأموران پلیس با پایش دقیق اطلاعاتی، قاچاقچی سلاح و مهمات جنگی را حین انتقال محموله با یک دستگاه خودروی پژو پارس در شهرستان اهواز شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی مقتدرانه و استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح، راننده خودرو را دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروی متهم، یک قبضه کلت کمری، ۱۸۰۰ عدد فشنگ کلاشینکف، ۵۰ عدد فشنگ کلت کمری، هشت تیغه خشاب و دو حلقه وافور کشف شد.

سردار صالحی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد، افزود: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و با فرد یا افرادی که قصد خدشه‌دار کردن آن را داشته باشند، با اقتدار برخورد خواهیم کرد.

قاچاق قطعات الکتریکی با اتوبوس

سرهنگ مصطفی صادق‌زاده، فرمانده انتظامی شهرستان اردستان از کشف محموله قطعات الکتریکی خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در عملیات مأموران این فرماندهی، خبر داد.

وی گفت: مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان حین کنترل وسایل بار یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور مواصلاتی شهرستان به محموله‌ای از تجهیزات و قطعات الکتریکی خارجی مشکوک شدند که در بررسی صورت گرفته مشخص شد این محموله فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان افزود: در این عملیات ۴۰۰ قطعه الکتریکی کلید مینیاتوری، قفل تابلو برق خارجی قاچاق کشف شد که کارشناسان مربوطه ارزش آن‌ها را ۱۰ میلیارد ریال تخمین زدند.

وی از توقیف محموله قاچاق و انتقال آن به سازمان نگهداری و فروش اموال تملیکی خبر داد و خاطرنشان کرد: یک نفر نیز در این خصوص دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

قتل هولناک همسر با چکش

صبح چهارشنبه دوم آذرماه، اهالی خیابانی در محله یافت‌آباد صدای درگیری خانوادگی را در یک خانه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دادند که با اعلام این خبر، مأموران کلانتری ۱۵۱ یافت‌آباد به محل حادثه رفتند و به محض ورود به خانه با جسد خون‌آلود زن جوانی مواجه شدند که به طرز وحشتناکی کشته شده بود.

ساسان غلامی، بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جنایی و تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، در اسرع وقت در صحنه جنایت، تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند، تیم جنایی با جسد زن جوانی مواجه شد که یک طناب مشکی رنگ روی گردنش بود و هدف ضربه‌های مهلک چکش و چوب از ناحیه سر قرار گرفته بود.

از طرف دیگر بررسی‌ها نشان می‌داد مقتول به دلیل اختلافات زناشویی توسط همسرش به طرز بی‌رحمانه‌ای کشته شده و عامل این جنایت پس از ارتکاب قتل پا به فرار گذاشته است، تحقیقات توسط تیم جنایی ادامه داشت تا اینکه قاتل توسط مأموران کلانتری ۱۵۱ یافت‌آباد در حالی که هنوز از این محله خارج نشده بود، دستگیر شد.

کشف ۲ قبضه کلت کمری با فشنگ جنگی در شهرری

پلیس شهرستان ری از کشف و ضبط دو قبضه کلت کمری با فشنگ جنگی در دو منطقه از این شهرستان خبر داد.

سروان طرهانی سرپرست کلانتری ۱۷۴ قیام‌دشت گفت: در پی وقوع یک فقره درگیری مسلحانه در محدوده شهرک صنعتی و مجروحیت یک نفر بلافاصله تیم عملیات این یگان به محل اعزام شد، مأموران در یک اقدام ضربتی ضارب را دستگیر و از وی یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه یک خشاب کشف کردند، همچنین پس از تشکیل و تکمیل پرونده متهم به دادسرا اعزام شد.

سرهنگ بهرامی، رئیس کلانتری ۱۷۶ حسن‌آباد نیز افزود: یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه ۱۹ فشنگ جنگی و دو خشاب با اقدامات فنی و تخصصی تیم عملیاتی پلیس کشف و ضبط شد.

یک مدافع امنیت در کردستان به شهادت رسید

تورج اردلان از مدافعان امنیت کردستان که به دلیل شدت جراحات به تهران اعزام شده بود، در بیمارستان ولیعصر تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در پی بروز ناامنی‌های اخیر در سطح کشور و تلاش مأموران پلیس برای حفاظت از جان، مال و نوامیس مردم، سرهنگ تورج اردلان از کارکنان انتظامی کلانتری بانه، پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۱ توسط اغتشاش‌گران بر اثر سنگ‌پرانی و پرتاب بمب‌های دست‌ساز از ناحیه سر مجروح و به علت شدت جراحات وارده دچار مرگ مغزی شد.

با وجود تلاش تیم پزشکی پس از چند هفته، اعضای بدن وی با موافقت خانواده این شهید به افراد نیازمند اهدا شد و شهید تورج اردلان به یاران شهیدش پیوست.

۶۳ اخلال‌گر ارز در پایتخت دستگیر شدند

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۶۳ اخلال‌گر ارزی خبر داد و گفت: از این اخلالگران بیش از سه میلیون انواع ارز کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: پلیس امنیت اقتصادی به ۳۸ پرونده اقتصادی رسیدگی کرده و ۶۷ متهم را که اقدام به ایجاد اخلال در نظام ارزی کرده بودند، مورد شناسایی قرار دادند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: مأموران پلیس ۷۳۳ میلیارد تومان از اموال را از سودجویان پس گرفته و به بیت‌المال بازگردانند همچنین به سه هزار پرونده فرار مالیاتی رسیدگی شده و ۱۴ هزار میلیارد تومان از این فرارهای مالیاتی پس گرفته شد.

کد خبر 622500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.