لزوم هم‌اندیشی برای پیشرفت باغ‌های پرندگان کشور/ پیش‌بینی بسته‌های تحولی برای منطقه ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: باغ‌های پرندگان یکی از مقاصد مهم گردشگری و تفریحی شهرها محسوب می‌شود. بنابراین هم‌اندیشی برای حرکت به سمت پیشرفت این مجموعه‌های گردشگری ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی قائلی، امروز، شنبه پنجم آذر، در نخستین نشست تخصصی مدیران باغ‌های پرندگان کشور که به میزبانی منطقه گردشگری ناژوان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد وحدت رویه و انسجام در مدیریت باغ‌های پرندگان در کشور از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست است.

وی ادامه داد: باغ‌های پرندگان یکی از مقاصد مهم گردشگری و تفریحی شهرها محسوب می‌شود. بنابراین هم‌اندیشی برای حرکت به سمت پیشرفت این مجموعه‌های گردشگری ضروری است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه باید به‌دنبال یافتن راهکارها و زمینه‌هایی مناسب‌تر برای ارائه خدمت به شهروندان باشیم، اظهار امیدواری کرد: با هم‌اندیشی و هم‌فکری یکدیگر گره‌ها و مشکلات این مجموعه‌های گردشگری رفع شود.

وی افزود: در این همایش دو روزه، کارگروه‌های تخصصی ذیل این نشست هم‌اندیشی پیرامون موضوعات مبتلا به مجموعه‌های گردشگری و باغ‌های پرندگان کشور طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

قائلی تصریح کرد: ارائه نظرات و پیشنهادها، تشریح سیاست‌های آتی، اقدامات و ابتکارات انجام‌شده و هم‌فکری برای ترسیم افق مشترک باغ‌های پرندگان کشور در مسیر خدمت‌رسانی و بهبود عملکرد از اهداف برگزاری این همایش است.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه، در حوزه‌های برنامه‌ریزی، خدمات، حفظ و حراست و نگهداری از مجموعه‌های باغ پرندگان مشکلات و پیشنهادها احصا خواهد شد و درنهایت راهکاری برای بهبود وضعیت‌ها و کارکردها ارائه می‌شود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان اظهار کرد: ارائه بسته‌های گردشگری با هم‌اندیشی مدیران باغ‌های پرندگان، پیگیری موضوعات مرتبط و مطرح‌شده همراه با برگزاری نشست‌های بعدی به‌صورت فصلی و تقویت ارتباطات مجموعه‌های باغ‌های پرندگان کشور با یکدیگر باید خروجی این همایش دوروزه باشد.

وی با اشاره به اقدامات و ابتکارات صورت‌گرفته در طرح ساماندهی ناژوان و مرتبط با مجموعه‌های گردشگری باغ پرندگان، باغ خزندگان، باغ پروانه‌ها و موزه صدف گفت: در منطقه گردشگری ناژوان به‌ویژه مجموعه باغ پرندگان اصفهان، بسته‌های تحولی پیش‌بینی شده است که در حال تکمیل آن هستیم و به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قائلی با بیان اینکه اقدامات نویدبخشی در این زمینه در راه است، گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با مرکز آینده‌پژوهی و بنیاد مهدویت امضا شده است.

به گزارش ایمنا، منطقه گردشگری ناژوان با وسعت ۱۲۰۰ هکتار به‌عنوان یک منطقه گردشگری محسوب می‌شود که در این راستا، مجموعه باغ پرندگان شهرداری اصفهان با وسعت ۵۵ هزار مترمربع و در قالب ۱۲۰ گونه پرنده آماده پذیرایی از گردشگران است.

کد خبر 622490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.