آیا پاکسلووید به درمان کرونای طولانی‌مدت کمک می‌کند؟

محققان در حال بررسی میزان تاثیرگذاری داروی پاکسلووید بر علائم کرونای طولانی‌مدت هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تاکنون هیچ درمان تائید شده‌ای برای کرونای طولانی‌مدت که سلامت میلیون‌ها انسان را تحت تأثیر قرار داده است، وجود ندارد اما برخی از مبتلایان به این موضوع اشاره کرده‌اند که پس از مصرف داروی پاکسلووید به منظور جلوگیری از عفونت احتمالی، علائم بیماری کاهش پیدا کرده است.

گروهی از محققان از دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا به منظور بررسی تأثیر داروی پاکسلویید بر کرونای طولانی‌مدت و علائم آن، قصد دارند مطالعه جدیدی انجام دهند. آن‌ها برای نیل به این هدف ۲۰۰ بزرگسال که حداقل از سه ماه گذشته درگیر علائم کرونای طولانی‌مدت بوده‌اند را ارزیابی می‌کنند. نیمی از افراد داروی پاکسلووید را مصرف می‌کنند در حالی که برخی دیگر دارونما دریافت خواهند کرد. افراد شرکت‌کننده در مطالعه به مدت ۱۵ روز این دارو را مصرف می‌کنند، هر دو گروه به مدت ۴.۵ ماه تحت نظر خواهند بود تا مشخص شود آیا علائم بیماری بهبود پیدا می‌کند یا خیر؟

هم‌اکنون داروی پاکسلووید بلافاصله پس از ابتلاء به عفونت و پیش از آنکه ویروس در بدن به شکل گسترده نفوذ پیدا کند تجویز می‏‌شود. این موضوع نیز اخیراً ثابت شده است که این دارو خطر ابتلاء به کرونای طولانی‌مدت، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

به گفته محققان هنوز مشخص نشده که چه فاکتورهایی باعث به وجود آمدن کرونای طولانی‌مدت می‌شود. علائم این بیماری شامل خستگی، مه مغزی، تنگی نفس، بدن درد، مشکلات گوارشی و مشکلات قلبی می‌شود. این علائم ممکن است بهبود پیدا کنند و دوباره ظاهر شوند، همچنین افراد مختلف ممکن است علائم متفاوتی را تجربه کنند.

کد خبر 622429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.