آیین‌نامه مدیریت یکپارچه خواهرخوانده‌های یزد تدوین شود

رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد گفت: آیین‌نامه و دستورالعمل مدیریت یکپارچه خواهرخوانده‌های این شهر باید با حضور نمایندگان دانشگاه یزد و اتاق بازرگانی تدوین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بی‌بی‌فاطمه حقیرالسادات امروز _شنبه پنجم آذرماه_ در نشست بررسی مباحث مرتبط با شهرهای خواهرخوانده یزد، اظهار کرد: بحث خواهرخواندگی ابتکار و ابزاری در جهت ارتباط با شهرهای مختلف جهان است که در آن ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ شهر به عنوان نمایندگان کشورها با یکدیگر پیوند خواهرخواندگی دارند.

وی تصریح کرد: مزایا و قابلیت‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری در بحث ارتباط خواهرخوانده‌ها مورد توجه است و شهر یزد می‌تواند از این مزایا استفاده کند.

رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد گفت: مدیریت یک پارچه شهری، در تمام جهان در حیطه قدرت شهرداری‌ها است به همین دلیل در شهر یزد نیز موضوع خواهرخوانده‌ها باید در شهرداری متمرکز شود و سایر نهادها و ارگان‌های مرتبط در این راستا با شهرداری همکاری کنند.

وی افزود: تدوین دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌هایی برای مدیریت یک‌پارچه در دستور کار روابط بین‌الملل است که بعد از طراحی و بررسی نهایی به استانداری و سایر ارگان‌های مربوطه ابلاغ می‌شود.

حقیرالسادات تصریح کرد: درباره جنبه علمی یزد و موضوع خواهرخوانده‌ها اقدامات خوبی در حال اجرا است و زیر نظر دفاتر بین‌المللی بین دانشگاه یزد و خواهر خوانده‌ها، امکان تبادلات علمی بیشتر نیز وجود دارد. دانشگاه یزد با ۲۰ دانشگاه از قاره‌ها ارتباط دارد و بخشی از ارتباطات نیز به صورت شخصی و از طریق اعضای هیئت علمی صورت می‌گیرد، می‌توان با فعالیت‌های علمی و ارتباطی دانشگاه را با برنامه‌ها و فعالیت‌های کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر و روابط بین‌الملل شهرداری در آینده هم‌سو کرد تا هماهنگی بیشتری انجام شود.

کد خبر 622305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.