آغاز انتفاضه سوم علیه رژیم صهیونیستی/ضربه مهلک به امن‌ترین شهر  اسرائیل

یک کارشناس‌ مسائل بین‌الملل شرایط کنونی سرزمین‌های اشغالی را موجب شکل‌گیری یک انتفاضه واقعی دانست و گفت: در کنار عملیاتی که به‌تازگی در بیت‌المقدس صورت گرفت در شهرهای کرانه باختری نیز نشانه‌هایی از قیام و حرکت مردمی وجود داشت و می‌توان گفت که اکنون یک انتفاضه خطرناک برای رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص انفجار سه نقطه همزمان در رژیم صهیونیستی و ناامنی اسرائیل اظهار کرد: اسرائیلی‌ها اکنون در بدترین شرایط ممکن قرار دارند از جایی که هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند ضرباتی را دریافت کردند که بسیار برای آنها زیان‌بخش است.

وی با اشاره به سابقه ضربات محور مقاومت در جنوب فلسطین و غزه افزود: خیال رژیم صهیونیستی از جانب کرانه باختری به ویژه شهر بیت‌المقدس آسوده بود، به همین دلیل آن را پایتخت قرار داده بودند و اطمینان داشتند که بیت‌المقدس امن و امان است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل دلیل انتقال پایتخت از تل‌آویو به بیت‌المقدس را وجود امنیت در این منطقه دانست و گفت: مقامات اسرائیل گمان می‌کردند که بیت‌المقدس از تل‌آویو که در ساحل دریا قرار دارد، امن‌تر است و پایتخت آنها در امنیت کامل قرار دارد اما اکنون نه تنها این امنیت از دست رفت بلکه در کرانه باختری با جوانانی روبه‌رو شدند که با انگیزه‌های بسیار قوی، مسلح شدند.

وی با اشاره به تلاش رژیم اشغالگر قدس برای مسلح نشدن در کرانه باختری خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله این است که آنها در بیت‌المقدس که پایتخت خود قرار دادند و تحت شدیدترین مراقبت‌ها و نظارت‌های پلیسی و امنیتی است با انفجارهایی روبه‌رو شدند که در روزهای اخیر صورت گرفت و این نشان‌دهنده شکست اسرائیل در تأمین امنیت مهم‌ترین مکانی است که برای تأمین امنیت آن تمام نیروهای خود را بسیج کردند.

افزایش قدرت عملیاتی فلسطینی‌ها

قنادباشی انفجارهای اخیر در سرزمین‌های اشغالی را نشان‌دهنده قدرت عملیاتی بسیار بالای فلسطینی‌ها دانست و تاکید کرد: این وضعیت اثبات می‌کند که فلسطینی‌ها توانسته‌اند به قدرت مناسب عملیاتی دست یابند؛ بنابراین شکل‌گیری انتفاضه جدید دور از ذهن نیست زیرا انتفاضه به معنای یک قیام مردمی همه‌جانبه است.

وی آنچه اکنون در سرزمین‌های اشغالی رخ داده است را یک انتفاضه واقعی دانست و گفت: در این انتفاضه تنها یک گروه جدا از مردم بر ضد رژیم صهیونیستی عمل نمی‌کند بلکه مردم فلسطین در هرکجای این سرزمین حضور داشته باشند با این حرکت‌ها همراه هستند و بدون همراهی آنها انجام این عملیات امکان‌پذیر نبود.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: انجام این عملیات نیازمند مخفی‌کاری زیادی است تا جاسوس‌ها از آن اطلاع پیدا نکنند، بنابراین علاوه بر عملیاتی که به تازگی در بیت‌المقدس صورت گرفت در شهرهای کرانه باختری نیز نشانه‌هایی از قیام و حرکت مردمی وجود داشت و می‌توان گفت که اکنون یک انتفاضه جدی و خطرناک برای رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

کد خبر 622253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.