امضای تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه ایران و ازبکستان در مبارزه با پولشویی

در یادداشت تفاهمی که بین رئیس مرکز اطلاعات مالی ایران و مدیر واحد اطلاعات مالی ازبکستان و با حضور سفیر ایران در کشور تاجیکستان به امضا رسید، طرفین بر توسعه تعاملات کاری و بسیج ظرفیت‌های موجود در مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم تاکید کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از شادا، در حاشیه اجلاس منطقه‌ای اوراسیا، خانی - دبیر شورای عالی مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم ایران، با دلشاد - وزیر مالیه کشور تاجیکستان، دیدار کرد.

در این ملاقات که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان صورت گرفت، خانی بر افزایش تعاملات فی مابین به ویژه در امر مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم تاکید کرد.

در این دیدار، وزیر مالیه تاجیکستان ضمن تشکر از همکاری‌های فنی و تخصصی ایران در تعاملات فی مابین، بر توسعه هرچه بیشتر این همکاری‌ها تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، در نشست دوستانه خانی و چیخانچین - معاون رئیس جمهور و رئیس واحد اطلاعات مالی روسیه، در حاشیه اجلاس EAG نیز بر لزوم افزایش تعاملات فی‌مابین با هدف مبارزه جدی‌تر با پولشویی و تأمین مالی تروریسم به خصوص مبارزه با تأمین مالی قاچاقچیان مواد مخدر تأکید شد.

در این نشست طرف روسی که ریاست کارگروه منطقه‌ای اورسیا در فاتف را برعهده دارد، از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم تقدیر و اعلام کرد که گزارش توفیقات جمهوری اسلامی ایران را توسط دبیرخانه اوراسیا به فاتف اعلام و تمام تلاش خود را برای خارج شدن ایران از لیست سیاه معطوف خواهد کرد.

همچنین در این نشست بازنگری و تقویت تفاهم نامه فی مابین جمهوری اسلامی ایران و کشور روسیه با هدف تقویت تعاملات فی مابین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تشکیل ائتلاف شرقی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم با محوریت دو کشور به صورت جدی پیگیری شود.

این شانزدهمین تفاهم نامه همکاری بین مرکز اطلاعات مالی ایران و واحد اطلاعات مالی سایر کشورهاست.

کد خبر 622193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.