درخواست تایید نخستین واکسن کرونای ژاپن ارائه شد

به‌تازگی یک شرکت داروسازی ژاپنی اعلام کرده که درخواستی برای تایید نخستین واکسن کرونای خود به وزارت بهداشت این کشور ارائه کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت داروسازی ژاپنی Shionogi یک واکسن کرونا تولید کرده که مبتنی بر پروتئین نوترکیب است؛ این شرکت اعلام کرد از وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن درخواست کرده که این واکسن را برای استفاده بزرگسالان به عنوان واکسن اولیه و دوز تقویت‌کننده در برابر ویروس کرونا تائید کند.

این واکسن با واکسن‌های بر پایه فناوری mRNA متفاوت و مبتنی بر پروتئین نوترکیب مشابه با واکسن نواواکس تولید شده است. واکسن جدید ژاپنی در صورتی که تائید شود برای افرادی که پیش از این به دلیل آلرژی یا مشکلات دیگر نمی‌توانستند واکسن کرونا را دریافت کنند، گزینه مناسبی است.

نتایج کارآزمایی بالینی واکسن جدید برای تزریق دوز تقویت‌کننده نشان داده که سطح آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده که به جلوگیری از عفونت ویروسی کمک می‌کند تقریباً مشابه زمانی است که افراد واکسن فایزر را دریافت کرده‌اند.

به گفته محققان، کارآزمایی بالینی انجام شده حاکی از این است که سطح آنتی‌بادی خنثی کننده واکسن کرونای ژاپن بیشتر از آنتی‌بادی‌های ایجاد شده پس از دریافت واکسن آسترازنکا بوده است. به نظر می‌رسد که دیگر رقیب‌های ژاپنی مانند KM Biologics و Daiichi Sankyo در تلاش برای تولید واکسن کرونا موثر هستند.

کد خبر 622134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.