وقف زمینه‌ساز توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و علمی می‌شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: وقف عامل توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و علمی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسن امیری امروز _پنجشنبه سوم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، در خصوص بررسی و رفع مشکلات و معضلات موقوفه مرغملک، اظهار کرد: از ظرفیت نیروهای بومی و متعهد با صدور حکم امین موقوفات از سوی اداره اوقاف و امور خیریه جهت رفع مشکلات مردم و اجرای امینانه نیت واقفان اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وقف عامل توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و علمی در گذشته تاکنون است، گفت: می‌توان از ظرفیت وقف درجهت افزایش تولید محصولات کشاورزی و رفع محرومیت و بیکاری بهره برد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: متأسفانه بعضی افراد ناآگاه به مسائل و احکام وقف، برخلاف این سنت حسنه تبلیغ کرده و وقف را عامل انجماد و عدم توسعه دانسته و این خود جفا به نهاد مقدس وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بسیاری از مناطق شهری و روستایی کشور وقف هستند، گفت: در این مناطق هیچ مشکلی برای زندگی مردم به وجود نیامده است و درجایی که عمل به وقف شده در پی آن توسعه و پیشرفت را به همراه داشته است، بر همین اساس مسئولیت سنگینی داریم، لذا همراهی و کمک مسئولان و مردم در این امر خیر بسیار مؤثر خواهد بود.

وی گفت: حفظ عین موقوفه از مسائل مهم و اولویت اول سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین متولیان موقوفات است که بخش اعظم درآمد موقوفات به این امر اختصاص داده می‌شود.

کد خبر 621883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.