۱۳۰۰ موقوفه زنجان اراضی کشاورزی و دیمی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ۱۳۰۰ موقوفه زنجان اراضی کشاورزی و دیمی است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در استان زنجان بیش از ۲۸۰۰ موقوفه و ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۵۰۰ مورد از موقوفات مسجد، حسینیه، تکیه یا مکان مذهبی مشابه است، اضافه کرد: همچنین قریبه به ۱۳۰۰ موقوفه باقیمانده اکثراً اراضی کشاورزی دیمی و اندک آبی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: همچنین تعدادی از موقوفات استان زنجان نیز تجاری و مسکونی است که موقوفات این بخش به بهره‌برداران بخش خصوصی واگذار شده است.

کرمی تصریح کرد: همچنین ۵۰ درصد درآمد موقوفات نیز صرف اجرای نیات واقفان و الباقی نیز برای حفظ و نگهداری موقوفات هزینه و ذخیره می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه تاکید کرد: وقف، معامله با خداست و نباید از آن غفلت کنیم تا آحاد جامعه از اثرات مثبت وقف بهره‌مند شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: از ظرفیت وقف برای توسعه باید بیش از گذشته بهره برد، چراکه این حوزه مظلوم است و باید نگاه‌ها به آن تغییر کند.

کرمی با اشاره به اینکه اداره‌کل اوقاف عضو همه بخش‌های فرهنگی است، در حالی‌که بودجه فرهنگی ندارد، تصریح کرد: همه موقوفات در استان و بر اساس نیت واقفان صرف می‌شود.

کد خبر 742713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.