راهنمای انتخاب تابلو فرش برای دکوراسیون مدرن

تابلو فرش یکی از المان‌های جذاب و لوکس دکوراسیون داخلی است که جنبه هنری و تزئینی دارد. این اثر هنری بی‌نظیر در طرح‌های متنوعی بافته می‌شود و تقریباً با همه سبک‌های دکوراسیون داخلی قابلیت هماهنگی دارد؛ از جمله دکوراسیون مدرن و مینیمال!

اگر سبک دکور خانه یا محل کار شما خارج از چارچوب‌های کلاسیک و کاملاً مدرن است، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع تابلو فرش‌ها و نحوه انتخاب یک تابلو فرش برای دکوراسیون مدرن بپردازیم.

تابلو فرش دستباف ایرانی؛ جلوه‌ای از هنر طراحی

تابلو فرش در انواع ماشینی و دستباف تولید می‌شود که نوع دستباف آن یک اثر هنری ارزشمند و نفیس است. هر قطعه تابلو فرش دستباف جلوه‌ای از هنر طراحی اصیل ایرانی است که طرح آن فلسفه و مفهوم منحصر به فرد خود را دارد. تابلو فرش‌های دستباف اصالت و زیبایی خاصی دارند که به دکوراسیون خانه جان می‌بخشد و بدون اغراق، هیچ گزینه‌ای مشابه آن وجود ندارد. تابلو فرش‌های دستباف از جنس الیاف پشم یا الیاف ابریشم اصل بافته می‌شوند و از نظر کیفیت تفاوتی با فرش‌های دستباف ندارند.

تابلو فرش‌های ایرانی از نظر طرح و نقشه بسیار متنوع هستند. از طرح گل، منظره و حیوانات گرفته تا طرح رویدادها و اماکن تاریخی، شخصیت‌ها و چهره، همگی را می‌توانید در فرش‌های دستباف ایرانی پیدا کنید. اما باید توجه داشته باشید که همه این طرح‌ها شاید با دکوراسیون مدرن هماهنگ نباشند، بنابراین بهتر است پیش از اینکه به سراغ انتخاب طرح و خرید تابلو فرش بروید، نکاتی که در بخش بعدی توضیح می‌دهیم، در نظر داشته باشید.

راهنمای انتخاب تابلو فرش برای دکوراسیون مدرن

بهترین تابلو فرش‌های دستباف برای دکوراسیون مدرن

همه تابلو فرش‌های دستباف زیبا و ارزشمند هستند، ولی هر کدام از آنها با توجه به طرح و نقشه خود با سبک خاصی از دکوراسیون هماهنگ می‌شوند. در مورد سبک دکوراسیون مدرن و مینیمال، تابلو فرش‌هایی مناسب هستند که:

✔ طرح تابلو متناسب با دکور مینیمال و مدرن باشد

انواع تابلو فرش دستباف در نقشه‌های فرش ایرانی، آیه، تندیس، چهره، حیوان، فرانسوی، گل و گلدان، منظره و مینیاتور بافته می‌شود که هر کدام از این نقشه‌ها چندین طرح متنوع دارد. معمولاً برای دکوراسیون مدرن طرح‌های تندیس، فرانسوی، منظره و گل انتخاب می‌شوند، چون این طرح‌ها حالت شناور دارند و با هر سبک دکوری به ‌راحتی هماهنگ می‌شوند.

✔ رنگ بندی طرح تابلو با تنالیته رنگی دکور خانه هماهنگ باشد

هر چند رنگ بندی تابلو فرش‌ها جذاب، شاد و متنوع است و نمی‌توان به‌ راحتی از بین آنها انتخاب کرد، ولی شما طرحی را انتخاب کنید که رنگ بندی آن با تنالیته رنگی دکور خانه شما (مبلمان، فرش، رنگ دیوارها و...) هماهنگی داشته باشد. با توجه به اینکه هارمونی رنگ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک دکور جذاب است، لازم است به این موضوع به طور ویژه اهمیت دهید.

✔ ابعاد تابلو فرش با متراژ فضا در تناسب باشد

در مورد دکوراسیون مدرن نمی‌توانیم هر سایز تابلو فرشی که دوست داریم انتخاب کنیم. برخلاف سبک دکوراسیون کلاسیک که در آن می‌توانیم به ‌راحتی از تابلو فرش‌های بزرگ و افقی استفاده کنیم، در مورد دکوراسیون مدرن، طراحان دکوراسیون داخلی پیشنهاد می‌کنند که به سراغ تابلوهای ظریف، سایز متوسط و افقی برویم. در این مورد بهتر است به فروشگاه‌های تخصصی تابلو فرش دستباف مانند آریاس مراجعه کنید که تنوع طرح و سایز بسیار بالایی دارند.

✔ جنس تابلو فرش متناسب با دکوراسیون مدرن باشد

همان طور که در ابتدای مطلب توضیح دادیم، تابلو فرش‌های دستباف هم از جنس پشم بافته می‌شوند، هم از جنس ابریشم خالص. تابلو فرش‌هایی که از جنس ابریشم بافته می‌شوند، برای دکورهای مدرن و گران قیمت یا اصطلاحاً لوکس مناسب هستند. چون از نظر ارزش مادی و کیفیت نسبت به تابلو فرش‌های دستباف از جنس پشم در سطح بالاتری قرار دارند.

راهنمای انتخاب تابلو فرش برای دکوراسیون مدرن

برای خرید تابلو فرش دستباف به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید فرش دستباف، اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که به شما توصیه می‌کنیم، توجه به اطلاعات مندرج در پشت تابلو فرش یا شناسنامه تابلو فرش است. معمولاً پشت همه تابلو فرش‌ها اطلاعاتی مانند نام بافنده، نام طرح فرش، جنس فرش و... درج می‌شود. علاوه بر این نکته به موارد زیر هم دقت داشته باشید:

✔ درشت یا ریز بافت بودن تابلو فرش

منظور از درشت یا ریز بافت بودن فرش، اندازه گره‌های فرش است. در فرش‌های ریز بافت مانند تابلو فرش‌های ابریشم، تعداد گره‌ها در یک ردیف زیاد و اندازه آنها کوچک است. اما در تابلو فرش‌های پشمی، تعداد گره‌ها بیشتر و اندازه آنها نسبتاً بزرگ‌تر است.

✔ مدل و شکل قاب چوبی تابلو

یکی از نکاتی که در حین انتخاب تابلو فرش کمتر به آن توجه می‌شود، جنس و مدل قاب تابلو فرش است. در مورد دکوراسیون مدرن، بهتر است به ‌جای قاب‌های تراشکاری شده و قطور، قاب‌های ظریف و باریک را انتخاب کنید. معمولاً قاب‌های از جنس PVC گزینه مناسبی هستند.

✔ خرید از فروشگاه‌های معتبر

اگر تصمیم دارید تابلو فرش دستباف یکی از هنرمندان مشهور یا طرح خاص و کمیابی را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای خرید به فروشگاه‌های باسابقه و معتبری مراجعه کنید که به صورت تخصصی در زمینه فروش تابلو فرش‌های دستباف و اصیل فعالیت می‌کنند. با خرید از این فروشگاه‌ها خیالتان از بابت اصالت، کیفیت و قیمت تابلو فرش راحت خواهد بود.

با طرح‌های پرفروش تابلو فرش دستباف آشنا شوید

همه تابلو فرش‌های دستباف زیبا و منحصر به فرد هستند، ولی بعضی از آنها نسبت به سایر طرح‌ها از محبوبیت بالاتری برخوردارند و پرفروش هستند. این طرح‌ها عبارتند از:

  • تابلو فرش ایرانی

طرح سفره هفت ‌سین، طرح کوروش ماندانا، طرح کوچ عشایر، طرح عتیقه فروش و طرح دختر فالگیر.

  • تابلو فرش تندیس

طرح مهر مادر، لیدی گودیا، مربی شیر، تندیس و طرح دختر و پسر و سه تندیس.

  • تابلو فرش چهره

طرح دختر ایرانی، طرح دختر کردی، طرح اسب و دختر، طرح فرش فروش و طرح دختر مناجات.

  • تابلو فرش حیوان

طرح‌های الهام گرفته از حیوانات اهلی، حیوانات وحشی و پرندگان.

  • تابلو فرش فرانسوی

برج ایفل، طرح شانزلیزه، پاسور باز، دختر پیانوزن، آرایش عروس و مجلس خواستگاری.

  • تابلو فرش گل

طرح‌های الهام گرفته از باغ گل‌ها، گل‌های طبیعی و سبد گل.

  • تابلو فرش منظره

طرح‌هایی از مناظر زیبای طبیعت در فصول مختلف سال.

بهترین فروشگاه اینترنتی تابلو فرش دستباف

امیدواریم پس از مطالعه این مقاله به‌ خوبی با تابلو فرش‌های دستباف و نحوه انتخاب آنها آشنا شده باشید. اگر به ‌دنبال یک فروش اینترنتی باسابقه و قابل ‌اعتماد برای خرید این تابلو فرش‌ها هستید، پیشنهاد ما فروشگاه آنلاین فرش آریاس است.

آریاس یکی از معتبرترین سایت‌های فروش آنلاین انواع تابلو فرش‌های دستباف و ابریشم، فرش‌های دستباف و ماشینی است که تابلو فرش‌های با اصالت و تضمین شده‌ای را به شما ارائه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می‌توانید همین حالا به نشانی https://arias.ir/ مراجعه کنید.

کد خبر 621569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.