بهترین شهرهای گیاه‌خوار جهان کدامند؟

بهترین شهرهای گیاه‌خوار جهان دارای رستوران‌هایی است که انتخاب‌های خوبی را پیش روی وگان‌ها قرار می‌دهد تا سفر کردن به خاطره‌ای خوش در زندگی آن‌ها تبدیل شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افراد زیادی در دنیا به‌علت حفظ سلامتی خود و یا محافظت از محیط زیست، از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند، اما سفر کردن برای آن‌ها می‌تواند نوعی چالش باشد، زیرا گیاه‌خواران همواره نگران هستند که آیا می‌توانند به راحتی به گردش بروند و رژیم غذایی مورد علاقه خود را کنار نگذارند. ممکن است برای این افراد گزینه‌های غذایی زیادی وجود نداشته باشد و این موضوع آن‌ها را دچار سردرگمی کند، اما بعضی از شهرهای جهان دوستدار گیاه خواری هستند و امکانات خوبی را به مسافران ارائه می‌دهند. در ادامه شما را با بهترین شهرهای گیاهخوار جهان آشنا می‌کنیم:

لندن، انگلستان

در گوشه و کنار شهر لندن می‌توانید غذاهای گیاهی مورد علاقه خود از سوشی و بستنی گرفته تا پیتزا و دونات گیاهی پیدا کنید. بیش از ۱۵۰ رستوران در این شهر وجود دارد که به طور خاص آماده پذیرایی از گیاهخواران هستند و به دلیل تقاضاهای زیاد، لیست انتظار طولانی دارند. پایتخت انگلستان با بیش از ۶۰ هزار گیاهخوار، دارای رستوران‌های زیادی برای گیاه‌خواران است.

بنابراین اگر به دنبال یک مقصد گردشگری خوب هستید که غذاهای گیاهی خوشمزه در آن یافت می‌شود، لندن یکی از مواردی است که ارزش بررسی‌کردن دارد. علاوه بر این، لندن سالانه میزبان جشنواره غذاهای گیاهی VegFest است که هزاران شرکت کننده در آن حضور پیدا می‌کنند و در حالی که از موسیقی زنده لذت می‌برند، نمونه‌های غذای مورد علاقه خود را دریافت می‌کنند.

برلین، آلمان

اگر به دنبال یک شهر دوستدار گیاه‌خواری با طعم غذاهای اروپایی هستید، برلین گزینه مناسبی برای شما نیست. بسیاری از افراد ممکن است تصور کنند کشوری که دارای بهترین سوسیس‌ها و استیک‌های اروپایی است، مکان سختی برای گیاه‌خواران خواهد بود، اما آلمان سال‌ها است که از سبزیجات و غذاهای گیاهی استقبال می‌کند.

گردشگران می‌توانند در رستوران‌ها و مغازه‌های شهر برلین صدها گزینه بدون گوشت را انتخاب کنند. ساکنان این شهر با سبک زندگی گیاه‌خواران آشنا هستند و هیچ مشکلی برای یافتن غذاهای مورد علاقه این افراد وجود ندارد.

برلین بیش از هر شهر دیگری در جهان، رستوران‌های گیاهی دارد. حتی فست‌فودهای زنجیره‌ای محلی این شهر نیز منوی کاملاً گیاهی دارند و غذاهایی مانند پیتزا گیاهی برای افراد سرو می‌کنند.

آستین، تگزاس

پایتخت ایالت تگزاس، یکی دیگر از شهرهای دوستدار گیاه خواری در جهان است. در آستین انواع غذاهای گیاهی نظیر همبرگر و یا پیتزای گیاهی یافت می‌شود. همچنین تعداد زیادی نانوایی‌ها و حتی مغازه‌های دونات وگان در این شهر وجود دارد و منوی رستوران‌ها دارای غذاهای گوشتی و گیاهی زیاد است.

این غذاها طعم بسیار خوبی دارد، به طوری که افراد فراموش خواهند کرد چیزی مشغول خوردن آن هستند، شامل هیچ محصول حیوانی نیست. بنابراین در این شهر وگان‌ها مجبور نیستند زمانی که برای صرف غذا با دوستان یا اعضای خانواده بیرون می‌روند، به عنوان یک گیاه‌خوار کنار گذاشته شوند.

ملبورن، استرالیا

شهر ملبورن که بین کوه‌های ساحلی زیبا قرار گرفته است، یکی از گزینه‌های مناسب برای گردشگران گیاه‌خوار محسوب می‌شود. در این شهر آرام، انواع غذاهای گیاهی یافت می‌شود و اغلب رستوران‌ها بیش از یک گزینه گیاهی را در منوی خود به مشتریان ارائه می‌دهند.

همچنین تعدادی نانوایی و فروشگاه خوب برای وگان‌ها وجود دارد و گیاه‌خواران می‌توانند صبحانه، ناهار و یا شام خود را در رستوران‌های ملبورن میل کنند. به دلیل اینکه ساکنان این شهر به خوردن غذاهای گیاهی و سالم، کشورهای دنیا علاقه دارند، ملبورن یک شهر غنی و متنوع غذایی محسوب می‌شود و غذاهای ارگانیک و سالم را برای مشتریان سرو می‌کند.

ونکوور، کانادا

ونکوور که حدود چهار درصد آن را گیاه‌خواران تشکیل می‌دهد، یکی از شهرهای دوستدار وگان‌ها در آمریکای شمالی است. رستوران‌ها و فروشگاه‌های مخصوص گیاه‌خواران در گوشه و کنار محله‌های این شهر به چشم می‌خورد. همچنین ونکوور، میزبان جشنواره سالانه گیاه خواری در ماه اوت است که شامل موسیقی زنده، فروشندگان غذاهای گیاهی و غرفه‌هایی از مشاغل محلی وگان می‌شود. از آنجا که پیروی از رژیم گیاه‌خواری در این شهر در حال افزایش است، به نظر می‌رسد که ونکوور پیشتاز سایر شهرهای کانادا در این زمینه باشد.

شیکاگو، ایالت ایلینوی

شیکاگو، سومین شهر بزرگ آمریکا است که انبوهی از رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی گیاهی در آن به چشم می‌خورد. تقریباً در هر گوشه و کنار خیابان‌های این شهر غذاهای گیاهی یافت می‌شود.

برای گردشگرانی که محدودیت‌های رژیمی دارند و می‌خواهند غذاهای سالم بخورند، انتخاب‌هایی مانند سوسیس گیاهی و انواع مختلف قارچ در رستوران‌ها وجود دارد و غذاهایی با سبک کشورهای مختلف جهان نظیر آسیایی، آمریکایی و کره‌ای در این شهر وجود دارد که مناسب انواع سلیقه‌ها است.

کد خبر 621554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.