پشت درهای بسته نمی‌توان برای زاینده‌رود تصمیم گرفت/وزیر نیرو به سرعت به اصفهان بیاید

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز از وزیر نیرو خواست به سرعت به اصفهان سفر کند و گفت: این سفر برای تنظیم و برنامه‌ریزی اجرای طرح‌ها ضروری است زیرا پشت اتاق‌های دربسته نمی‌توان برای رودخانه زاینده‌رود اصفهان تصمیم گرفت بلکه مسئولان ملی و محلی باید در میدان حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تاکید رهبر معظم انقلاب بر حل مسئله آب اصفهان در دیدار اخیر با مردم اصفهان اظهار کرد: در این دیدار رهبر معظم انقلاب نسبت به کل مسائل استان اصفهان که آن را یک استان برتر از نظم علم، ایمان، پیشکسوت بودن و شهادت می‌دانستند، عنایت و توجه خاص داشتند همچنین به موضوع آب اشاره و نگرانی خود را از این بابت اعلام کردند.

وی از مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان و وزارت نیرو خواست فرمایشات رهبر را سرلوحه کار خود قرار دهند و افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم فرمودند "این وضعیت شایسته مردم اصفهان نیست" همچنین در ادامه فرمودند "موضوع را پیگیری می‌کنم و مسئولان باید پای کار بیایند"؛ بنابراین به نظر می‌رسد که استاندار، فرماندار و مسئولان ذی‌ربط باید برای اجرای خواسته رهبر معظم انقلاب، حرکتی را انجام دهند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به لزوم استفاده از منابع آب درون‌استانی، گفت: با مهار این منابع می‌توان بخشی از نیاز شرب، کشاورزی، صنعت و حتی رودخانه زاینده‌رود را تأمین کرد، همچنین مسئولان توزیع آب باید تدبیری بیندیشند که حتی به اندازه ۳۰ میلیون متر مکعب آب، کف رودخانه جاری باشد.

وی جریان حداقلی آب در رودخانه را برای ایجاد روحیه شادابی، نشاط و امیدواری در بین شهروندان ضروری دانست و خاطرنشان کرد: جاری بودن آب برای تغذیه منابع زیرزمینی به ویژه چاه‌های حاشیه رودخانه لازم است و رشد کشاورزی را به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام سالک دومین گام برای احیای زاینده‌رود را اجرای طرح‌های انتقال آب از خلیج فارس یا دریای عمان به فلات مرکزی اعلام کرد و ادامه داد: صنایع بزرگ استان باید روی طرح‌های انتقال آب سرمایه‌گذاری کنند زیرا آب حاصل از اجرای این طرح‌ها به بخش کشاورزی اختصاص نخواهد یافت بلکه به سمت صنعت خواهد رفت.

طرح‌های ناتمام انتقال آب

وی با اشاره به فراهم شدن مقدمات اجرای طرح‌های انتقال آب، گفت: موضوع مهم دیگر در این زمینه آن است که طرح‌های موجود انتقال آب در استان تکمیل شوند؛ از جمله سد کوهرنگ ۳ که قرار بود ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب به زاینده‌رود منتقل کند اما هنوز ناتمام مانده و پیشرفت چندانی نداشته است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از توقف طرح‌های انتقال آب استان در دست‌اندازهای قومیتی یا سیاسی اظهار کرد: بیش از ۲۰ سال است که تونل سد کوهرنگ ۳ آماده است اما اکنون آب به آن پمپاژ می‌شود، در حالی که آب باید به شکل ثقلی در تونل جاری شود و مسئولان برای تکمیل این پروژه باید تدبیر جدی بیندیشند.

وی یکی دیگر از پروژه‌های انتقال آب را بهشت‌آباد دانست و گفت: انتقال آب از تونل بهشت‌آباد به زاینده‌رود طرحی است که بیش از ۱۶ سال کار کارشناسی روی آن انجام شده و مشکلات این طرح نیز باید از طریق رایزنی‌های بین استانداران حل شود؛ محور اجرای همه این طرح‌ها وزیر نیرو است.

حجت‌الاسلام سالک از وزیر نیرو خواست به سرعت به اصفهان سفر کند و افزود: این سفر برای تنظیم و برنامه‌ریزی اجرای طرح‌ها ضروری است زیرا پشت اتاق‌های دربسته نمی‌توان برای رودخانه زاینده‌رود اصفهان تصمیم گرفت بلکه مسئولان ملی و محلی باید در میدان حضور داشته باشند.

کد خبر 621507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.