توصیه نماینده کارگران کشور در شورای‌عالی کار به صولت مرتضوی

نماینده کارگران کشور در شورای‌عالی کار گفت: مسئولیت اداره وزارت کار به‌دلیل ادغام سه وزارتخانه در یک وزارتخانه، کار نسبتاً دشواری است.

ولی‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نگاه صولت مرتضوی وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی مثبت است اما هنوز زمان کمی از روی کار آمدن وی گذشته است، باید فرصت بیشتری به او داده شود تا برنامه‌های خود را عملیاتی کند.

وی افزود: مسئولیت اداره وزارت کار به دلیل اینکه سه وزارتخانه در یک وزارتخانه ادغام شده، کار نسبتاً دشواری است.

نماینده کارگران کشور در شورای‌عالی کار ادامه داد: با توجه به پیشینه و تجربه مرتضوی امیدوار هستیم ایشان بستری را فراهم کند تا تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به صورت سه جانبه برنامه‌های وی را عملیاتی کنند.

صالحی با بیان اینکه مأموریت اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنظیم روابط کار است، گفت: این وزارتخانه باید اشتغال نیروهای کار را که به نوعی تحت پوشش وزارت کار هستند، حفظ کند.

وی تاکید کرد: اگر مرتضوی نگاه سه‌جانبه‌گرایانه‌ای نسبت به کارگر، کارفرما و دولت داشته باشد و آن را سرمشق کار خود قرار دهد، می‌تواند علاوه بر دور زدن موانع موجود، این وزارتخانه را در نقطه‌ای مناسب قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صولت مرتضوی که به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی رئیس‌جمهور به مجلس معرفی شده بود، در جلسه روز _چهارشنبه بیست‌وهفتم مهرماه_ توانست با ۱۷۶ رأی موافق، ۶۴ رأی مخالف، ۱۳ رأی ممتنع و پنج رأی باطله از مجموع ۲۵۸ آرای مأخوذه، اعتماد مجلس را برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب کند.‌

کد خبر 621469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.