آیا کلسترول خوب خطر بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سطح مناسب کلسترول خوب یا HDL در خون صرفاً به این معنا نیست که افراد در معرض حمله قلبی قرار نمی‌گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پزشکان چندین دهه است که اعلام کرده‌اند سطح بالای کلسترول خوب یا HDL خطر بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تأثیر کلسترول خوب بر پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، تقریباً ۲۴ هزار بزرگسال آمریکایی را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سطح مناسب کلسترول خوب یا HDL در خون صرفاً به این معنا نیست که افراد در معرض حمله قلبی قرار نمی‌گیرند در حالی که سطح پایین کلسترول خوب و افزایش سطح کلسترول بد می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. کلسترول بد خون باعث تجمع چربی در شریان‌ها می‌شود و خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

سطح کلسترول بر حسب میلی‌گرم در دسی‌لیتر خون (mg/Dl) اندازه‌گیری می‌شود. انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که حد نرمال کلسترول خون برای یک فرد بالغ حدود ۱۵۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر است و سطح کلسترول بد یا LDL باید کمتر از ۱۰۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد. پیروی از رژیم غذایی مناسب و کم‌چرب، مصرف میوه و سبزیجات و ورزش کردن نقش مؤثری در کاهش کلسترول LDL و افزایش کلسترول HDL دارد.

نتایج این مطالعه در مجله آمریکایی College of Cardiology منتشر شده است.

کد خبر 621427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.