Bandai Namco؛ نامی آشنا برای گیمرها

Bandai Namco Entertainment نامی آشنا برای علاقه‌مندان به صنعت بازی است؛ این شرکت با انتشار برخی از بازی‌های الهام گرفته شده از انیمیشن‌های محبوب، شهرت بسیاری در بین طرفداران این عناوین کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، Bandai Namco Entertainment نامی آشنا برای علاقه‌مندان به صنعت گیم است؛ این شرکت با انتشار برخی از بازی‌های الهام گرفته شده از انیمیشن‌های محبوب، شهرت بسیاری در بین طرفداران این عناوین کسب کرده است.

معرفی شرکت Bandai Namco Entertainment

شرکت سرگرمی‌های باندای نامکو یک شرکت ژاپنی متعلق به هولدینگ شاخص و ثروت‌مند باندای نامکو است. این هولدینگ در سال ۲۰۰۵ در شهر توکیو تأسیس شده است و در زمینه انیمیشن، بازی‌های ویدئویی، اسباب بازی و شهر بازی‌ها مشغول به فعالیت است. باندای نامکو، زیر شاخه مربوط به بازی‌های ویدئویی خود را با نام شرکت سرگرمی‌های باندای نامکو (BANDAI NAMCO Entertainment) و در سال ۲۰۰۶ در توکیو پایه‌گذاری کرد.

سرگرمی‌های باندای نامکو در ابتدا با نام نامکو باندای گیمز شروع به فعالیت کرد و تا سال ۲۰۱۴ قراردادهای تجاری و گیم‌های خود را با همین نام تنظیم و منتشر می‌کرد. ولی از سال ۲۰۱۴ به مدت یک سال به باندای نامکو گیمز تغییر نام داد و از سال ۲۰۱۵ نیز با نام کنونی شناخته می‌شود.

این شرکت، شرکتی بین‌المللی است و علاوه بر دفتر مرکزی آن‌ها که در توکیو مستقر است دو شاخه دیگر در سانتاکلارا، کالیفرنیا، ایالات متحده و لئون فرانسه دارد که این زیر شاخه‌ها به طور مخصوص مسئول رسیدگی و مدیریت فعالیت‌های سرگرمی‌های باندای نامکو در قاره آمریکا و اروپا هستند.

باندای نامکو گیم‌ها و فرانچایزهای زیادی را از جمله پک‌من، دارک‌سولز، کابوس‌های کوچک (Little Nightmares)، تِیکن، پراجکت کارز، سوپر اسمش بروز، وان پیس، ناروتو، کاپیتان سوباسا و دراگون بال را به هنر هشتم معرفی کرده است که تعدادی از عناوین منتشر شده توسط این شرکت بازی‌های ساخته شده از روی انیمیشن‌ها و کارتون‌های محبوب ژاپنی هستند که علاقمندان بسیار زیادی دارند. انیمشن‌ها و گیم‌های برگرفته از فرهنگ سرزمین آفتاب می‌تواند برای تمام افراد حتی غیر ژاپنی‌ها نیز بسیار مهیج و جذاب باشد. در ادامه چند عنوان از این شرکت را برای آشنایی بیشتر شما با معرفی می‌کنیم.

تاریخچه و نحوه تأسیس شرکت Bandai Namco Entertainment

در فوریه ۲۰۰۵، شرکت باندای در پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت اعلام کرد در نظر دارد بخشی از سهام شرکت نامکو را خریداری کرده و با آن مجموعه ادغام شود. باندای، ۴۷ درصد از سهام نامکو را به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار خریداری کرد. این دو شرکت پس از این اتفاق به مدت یک سال به صورت مستقل از هم زیر نظر هولدینگ تازه تأسیس باندای نامکو به فعالیت خود ادامه دادند تا در ۳۱ مارچ ۲۰۰۶ به صورت کامل با یکدیگر ادغام شدند و باندای نامکو گیمز تأسیس شد و این‌گونه بود که سومین شرکت بزرگ گیم در ژاپن شکل گرفت.

بازی‌های محبوب شرکت Bandai Namco Entertainment

دارک سولز (Dark Souls)

این فرانچایز ادامه سری سولز است که در سه قسمت ساخته شده و در سال ۲۰۱۱ توسط سرگرمی‌های باندای نامکو منتشر شده است. دارک سولز از زاویه سوم شخص است و در سبک نقش آفرینی در فضای دنیای باز و نقشه بسیار بزرگ ساخته شده است. این گیم، به داشتن گیم پلی سخت مشهور است و به پایان رساندن آن پرزحمت و صد البته لذت‌بخش است. دارک سولز دارای داستانی عمیق و با جزئیات فراوان است که می‌توان از لحظه‌لحظه بازی کردن آن لذت فراوان برد.

سوپر اسمش بروز (Super Smash Bros)

یکی از موفقیت‌های بزرگ باندای نامکو محسوب می‌شود که سود بسیار زیادی را نیز نصیب این شرکت کرده است. امتیاز انتشار سوپر اسمش بروز از سال ۲۰۱۴ در اختیار باندای نامکو بوده و قبل از آن توسط هال لبراتوری و سورا ال‌تی‌دی، منتشر می‌شده است. از زمان تصاحب این فرانچایز توسط باندای نامکو دو قسمت جدید از آن روانه بازار شده است، ولی با این همه قسمت قابل توجهی از گردش مالی این شرکت از آنِ این گیم است.

دراگون بال (Dragon Ball)

یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین عناوین باندای است. این فرانچایز براساس سری مانگا و انیمه‌ای به همین نام، اثر آریکا توری‌یاما ساخته شده است. سری دراگون بال، ماجرای شخصیتی به نام گوکو را دنبال می‌کند که در هنرهای رزمی آموزش می‌بیند و در پی گوی‌های جادیویی یا همان گوی‌های اژدها است. اولین قسمت این سری توسط باندای منتشر شد سپس مسیری مانند پک‌من را طی کرد و جدیدترین قسمت آن نیز در اوایل سال ۲۰۲۰ با نام Dragon Ball Kakarot Z انتشار یافته است.

پک‌من (Pac-man)

پک‌من در سال ۱۹۸۰ با نام Puck-man در ژاپن توسط باندای برای آرکید (Arcade) منتشر شد و پس از تأسیس نامکو باندای گیمز امتیاز انتشار و بهره‌برداری از آن به این شرکت تعلق یافت. ناشران بازی برای انتشار آن در اروپا و آمریکا، بنا به برخی ملاحظات نام آن را به Pac-man تغییر دادند. این عنوان قطعاً شناخته‌شده‌ترین محصول باندای نامکو است.

ناروتو (Naruto)

یکی دیگر از فرانچایزهایی که تحت تأثیر انیمه‌ها تولید شده است ناروتو است. به عقیده بسیاری، ناروتو یکی از ۵ انیمه برتر تاریخ است. این گیم در قسمت‌های متعددی ساخته شده که آخرین قسمت در سال ۲۰۱۷ عرضه شده است. قسمت‌های جدید این گیم برای پلتفورم‌های نینتندو، سونی، مایکروسافت و همچنین پی‌سی ها نیز در دسترس است. اگر از علاقه‌مندان به گیم‌ها هستید، تجربه‌ای این فرانچایز را از دست ندهید.

کد خبر 621393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.