نشاط و ورزش دانش‌آموزان دغدغه آموزش‌وپرورش

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۸۰ طرح ورزشی در مدارس استان اصفهان تا یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آذرکیوان امیرپور امروز _یکم آذرماه_ در آئین افتتاح طرح‌های ورزشی شهرستان دهاقان با اشاره به غیرحضوری بودن مدارس و مشکلاتی که کرونا در بحث آموزش و پرورش به وجود آورده است، اظهار کرد: با شیوع کرونا برای نبود همه‌گیری این ویروس در کشور، مدارس نخستین مکان‌هایی بودند که تعطیل شدند و همچنین آخرین فضاهای بازگشایی برای حضور دانش‌آموزان بودند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های دانش‌آموزان در دوران کرونا ویروس به سهولت قابل جبران نیست، افزود: طی شیوع این بیماری در دسترس بودن تلفن‌های هوشمند خسران جدی به محصلان وارد کرد و در حقیقت ما در چنین دورانی دانش‌آموزان را در فضای مجازی رها کردیم.

لزوم ترویج فرهنگ ورزش در پساکرونا

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع تربیت‌بدنی در دوران پسا کرونا، افزود: نشاط و ورزش می‌تواند دغدغه‌های دانش‌آموزان در دوران کرونا را جبران کند.

وی با اشاره به سیاست‌های حوزه تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش طی یک سال گذشته، گفت: طرح «شهید سلیمانی» و «شهید خرازی» از جمله طرح‌های است که می‌تواند فرهنگ ورزش و نشاط را بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها ترویج دهد.

امیرپور اضافه کرد: طرح «شهید سلیمانی» در قالب تفاهم‌نامه ادارات، نواحی و مناطق است که یک زمین ساحلی و یک زمین چمن مصنوعی با مشارکت نواحی و مناطق احداث خواهد شد.

وی با تاکید بر تأثیرگذاری حضور فیزیکی خانواده‌ها در فضاهای ورزشی و دوری دانش‌آموزان از فضای مجازی افزود: طرح «شهید خرازی» در قالب ارائه سالن ورزشی به صورت خانوادگی و رایگان (مادر و دختر، پدر و پسر) در حال اجراست که این سالن‌ها در روزهای پنجشنبه در اختیار مادران و دختران، در روزهای جمعه مختص پدران و پسران قرار خواهد گرفت.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های آینده آموزش و پرورش اصفهان در حوزه تربیت‌بدنی، اظهار کرد: ۸۰ طرح ورزشی در مدارس استان اصفهان تا یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.

کد خبر 621291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.