کبد چرب خطر نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تجمع غیرطبیعی چربی در کبد ممکن است خطر نارسایی قلبی را افزایش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه اموری در آتلانتا به منظور بررسی تأثیر کبد چرب بر احتمال بروز نارسایی قلبی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به بیش از ۳.۸ میلیون بزرگسال مبتلا به کبد چرب غیرالکلی را مورد ارزیابی قرار دادند، تقریباً ۴۰۰ هزار نفر در این پژوهش نارسایی قلبی داشتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بزرگسالان مبتلا به کبد چرب غیرالکلی ۳.۵ برابر بیشتر از افراد بدون این بیماری در معرض نارسایی قلبی قرار دارند. همچنین، افراد مبتلا به کبد چرب غیرالکلی که مسن‌تر و مرد بودند یا به دیابت یا بیماری عروق کرونر قلب مبتلا بودند، بیشتر در معرض خطر نارسایی قلبی قرار داشتند.

به گفته محققان، چاقی، دیابت و کلسترول بالا اغلب نقش مهمی در بیماری کبد چرب غیرالکلی دارد. متخصصان برای بهبود و حفظ سلامت قلب و عروق، حفظ وزن مناسب، سیگار نکشیدن، فعالیت بدنی، داشتن رژیم غذایی سالم، خواب کافی و کنترل فشار خون، کلسترول و قند خون را توصیه می‌کنند. نارسایی قلبی زمانی رخ می‌دهد که قلب به خوبی خون را پمپاژ نمی‌کند، این بیماری با تغییر سبک زندگی، مصرف دارو و روش‌های جراحی قابل درمان است.

با توجه به داده‌های ارائه شده، از هر چهار بزرگسال در ایالات متحده، یک نفر به بیماری کبد چرب غیرالکلی مبتلا است. این بیماری باعث بروز آسیب دائمی به کبد می‌‎شود و خطر تصلب شرایین را افزایش می‌دهد. پژوهشگران اعلام کردند که لازم است مطالعات بیشتری در آینده انجام شود تا مشخص شود چه عواملی ممکن است به پیش‌بینی احتمال بروز نارسایی قلبی کمک کند.

کد خبر 621229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.