آزادی بیش از ۴۷۰ زندانی جرائم غیرعمد به کمک ستاد دیه تا پایان مهرماه

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان با بیان اینکه براساس آمار از ابتدای سال‌جاری تا اواخر مهرماه ۴۷۴ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌ها آزاد شدند، گفت: رقم بدهی آن‌ها ۲۲۳۴ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۹۳۸ میلیارد ریال گذشت از شکایت صادر شده است.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه براساس آمار از ابتدای سال جاری تا اواخر مهرماه ۴۷۴ زندانی غیرعمد از زندان‌ها آزاد شدند که رقم بدهی آن‌ها ۲,۲۳۴ میلیارد ریال بوده است، اظهار کرد: از این میزان ۹۳۸ میلیارد ریال گذشت از شکایت صادر شده است.

وی از وجود ۱۰۹۵ زندانی جرایم غیرعمد در کل استان اصفهان خبر داد و افزود: طبق آمار ستاد دیه کشور، استان اصفهان بین ۴۳ شهر رتبه نخست جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است که زیبنده این استان فرهنگی و تاریخی نیست.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان تصریح کرد: ستاد دیه فردی که زندانی می‌شود را در همان لحظه مورد مساعدت قرار نمی‌هد، بخشی از مساعدت ستاد در راستای نقدینگی خانواده محکومان انجام می‌شود و در صورت توان مالی، خانواده‌ها اقدام به تأمین مبلغ مورد نظر می‌کنند، در این راستا از کل مبلغ بدهی زندانیان جرایم غیرعمد حدود ۳۱۳ میلیارد ریال توسط خانواده‌ها تأمین شده که آمار شاخصی است.

وی اضافه کرد: ۷۶ میلیارد ریال نیز در راستای دادخواست اعتراض محاکم از اصل بدهی زندانیان کسر شده است، همچنین ۷۲ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی بوده که براساس بررسی‌های صورت گرفته، تسهیلات بانکی به زندانیانی که توان پرداخت اقساطی داشتند، تعلق گرفته است.

گرجی‌زاده با بیان اینکه زندانیان جرایم غیرعمد که از تسهیلات بانکی استفاده کردند به بانک‌های عامل معرفی شدند، خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی برای این افراد بدون سود بوده و تنها کارمزد جزئی برای آن دریافت شده است.

وی گفت: بقیه مبلغ حدود ۴۳۰ میلیارد ریال از طریق کمک‌های ویژه ستاد دیه به زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص یافته است تا این افراد بتوانند از زندان آزاد شوند، همچنین ۲۳ نفر آن‌ها زن و ۴۵۱ نفر مرد بودند.

کد خبر 621199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.