لزوم نگاه ویژه به دانش‌بنیان‌های حوزه درمان ناباروری

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان تولید تجهیزات درمان ناباروری گفت: برای توسعه کسب‌وکار در حوزه تامین تجهیزات درمان ناباروری با توجه به شعارهایی و سیاست‌هایی که اتخاذ شده است، نیازمند نگاه ویژه ای از سوی مسئولان امر هستیم.

محسن خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به اشتغال‌زایی حوزه دانش‌بنیان و چالش‌های موجود در زمینه تأمین تجهیزات درمان ناباروری، اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان در حوزه اشتغال‌زایی توانسته است برای ۴۵ نفر ایجاد اشتغال کند. ازجمله چالش‌های پیش روی این شرکت می‌توان به علاقه زیادی که در کشور به خرید محصولات خارجی وجود دارد اشاره کرد؛ ازجمله مشکلاتی که اکثر شرکت‌های تولیدی در ایران با آن مواجه هستند وارد کردن قطعات اولیه نظیر سنسورهاست.

وی در تشریح چالش‌ها و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌ویژه شرکت‌های تولید تجهیزات درمان ناباروری تصریح کرد: توانایی تأمین نیاز کشور در حوزه داخلی تجهیزات ناباروری را داریم و حتی شاید بتوان گفت تولید محصولاتی که در حال حاضر وارد می‌شود از لحاظ دانش فنی وجود دارد؛ اما بزرگ‌ترین مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک، کمبود نقدینگی بوده که مستلزم طراحی یک مدل برای تأمین نقدینگی به‌صورت ویژه است.

برای تولید محصولات در مقیاس فعلی نیازی به تأمین نقدینگی بیشتر احساس نمی‌شود، اما برای توسعه کسب و کار در حوزه تأمین تجهیزات درمان ناباروری با توجه به شعارها و سیاست‌هایی که اتخاذ شده است نیازمند نگاه ویژه‌ای از سوی مسئولان امر هستیم.

این فعال حوزه تجهیزات درمان ناباروری درمورد چالش‌های ساختاری و قانونی کشور در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: به طور کلی ساختار اداری ایران و قوانین برای شرکت‌های بزرگ تدوین شده که معضلی بزرگ در حوزه نظام اداری برای شرکت‌های کوچک است؛ برای مثال یک شرکت کوچک ممکن است از لحاظ درآمدی ملزم به پرداخت مالیات زیادی باشد.

بیشتر بخوانید: صرفه‌جویی ارزی با تولید دستگاه درمان ناباروری

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم شرکت‌های کوچک به طور کلی در ابتدای فعالیت عددی را که قرار است برای مالیات بپردازند برای توسعه شرکت خود هزینه کنند؛ این امر موجب خواهد شد شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان بتوانند در مقیاس گسترده‌تری محصول خود را تولید کنند و در نهایت این مسئله باعث صرفه‌جویی ارزی بسیار زیادی در کشور خواهد شد.

کد خبر 621060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.