ضرورت حفظ اثربخشی داروهای ضدمیکروبی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مصرف مسئولانه برای حفظ اثربخشی داروهای ضدمیکروبی، محیط زیست و مدیریت پسماند برای حفظ اثربخشی داروهای ضدمیکروبی همواره مد نظر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا محمدی امروز _دوشنبه سی‌ام آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش می‌شود تا آگاهی و حساسیت سیاست‌گذاران، فعالان حوزه‌های پزشکی و عموم مردم در زمینه افزایش روز افزون مقاومت‌های میکروبی نسبت به داروهای آنتی‌میکروبیال افزایش یابد.

وی از افزایش مقاومت‌های میکروبی به داروهای آنتی‌میکروبیال را تهدید جهانی دانست و ادامه داد: این مقاومت‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها به اثرات داروها مقاوم شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: با افزایش مقاومت‌های میکروبی درمان عفونت‌ها بسیار سخت‌تر و خطر گسترش بیماری‌ها نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه ممکن است منجر به بیماری‌های شدیدتر و افزایش موارد مرگ‌ومیر شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده بیش از حد داروها در انسان‌ها، صنعت پرورش دام و کشاورزی از عواملی است که درحال‌حاضر منجر به بروز مقاومت میکروبی در سطح جهانی شده است. امسال نیز مانند سال‌های گذشته برنامه‌های متعددی در سطح استان برگزار خواهد شد که اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس و ادارات، ضبط و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با حضور مدیران و کارشناسان ذی‌ربط، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در سطح شهر و توزیع بروشورهای آموزشی در مدارس و اماکن عمومی از جمله این فعالیت‌ها است.

محمدی افزود: مسئولیت همگانی و مشارکت اجتماعی با رویکرد یکپارچه برای حفظ اثربخشی داروهای ضدمیکروبی، آموزش، افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی برای حفظ اثربخشی داروهای ضدمیکروبی و رسالت رسانه برای حفظ اثربخشی داروهای ضدمیکروبی مد نظر بوده، مصرف مسئولانه برای حفظ اثربخشی داروهای ضدمیکروبی، محیط زیست و مدیریت پسماند برای حفظ اثربخشی داروهای ضدمیکروبی نیز همواره مد نظر است.

وی گفت: ارائه خدمات سلامت و مدیریت مصرف برای حفظ اثربخشی داروهای ضدمیکروبی و پژوهش، فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حفظ اثربخشی داروهای ضدمیکروبی نیز در برنامه قرار دارد.

کد خبر 621039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.