خلق انسان تراز انقلاب اسلامی در بسیج

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _سه‌شنبه، یکم آذرماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مرکز فرماندهی تروریست‌ها هدف جدید پهپادهای سپاه» نوشت: گروهک‌های مسلح تجزیه‌طلب در داخل و خارج از کشور در هفته‌های اخیر به شدت فعال شده‌اند، از همین رو، روز گذشته نیروهای مدافع امنیت کشورمان بار دیگر رهبران و عقبه لجستیکی آنها را که در خاک عراق مخفی شده‌اند، زیر آتش حملات خود قرار دادند.

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای، از آغاز حملات جدید موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) برای انهدام مقرها و مراکز باقیمانده گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضد ایرانی مستقر در شمال اقلیم عراق خبر داد.

در این اطلاعیه ذکر شده است: در ادامه انهدام مقرها و مراکز توطئه، استقرار، آموزش و سازماندهی گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق، برخی از مقرهای باقیمانده مزدوران استکبار جهانی از ساعات اولیه بامداد دوشنبه، هدف دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه قرار گرفتند.

طی این حملات که در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق از جمله جژنیکان، زرگوئیز و کوی سنجق انجام گرفت، ضمن انهدام اهداف مورد نظر، ضربات و خسارت‌های سنگینی بر تروریست‌ها وارد آمد.

در همین خصوص سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه گفت: پیش از حمله به مقر تروریست‌ها در اقلیم کردستان، هم به طرف‌های عراقی و هم به دولت اقلیم کردستان هشدار داده بودیم که تا وقتی دشمنان انقلاب اسلامی و کشور داخل خاک آنها لانه کرده و از منشأ آن لانه‌ها به مردم و کشور ما آسیب برسد به آنها حمله کرده و نابودشان می‌کنیم.

فدوی درباره اینکه آیا اسناد و مستندات کافی برای حمله به مقر تروریست‌ها وجود داشت، توضیح داد: در حمله اخیر صددرصد اشراف اطلاعاتی داشتیم.

در حالی ایران برای چندمین بار پس از عدم انجام تعهدات اقلیم کردستان عراق به قول‌های داده شده مقر تجزیه‌طلبان و تروریست‌ها را مورد هدف قرار داده است که «براد کوپر» فرمانده نیروی دریایی ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سِنتکام» نسبت به حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقرهای تروریست‌های تجزیه‌طلب در شمال عراق واکنش نشان داد.

فرمانده سنتکام که نیروهای تحت امر او به صورت غیرقانونی در کشورهای سوریه و عراق حضور دارند مدعی شد حملات ایران به گروهک‌های تروریستی مسلح در اقلیم شمال، ثبات عراق و خاورمیانه را به خطر می‌اندازد.

مقامات اقلیم کردستان نیز بدون آنکه حسن نیت در عمل به تعهدات داده شده را نشان دهند، مواضعی تکراری اتخاذ کردند، این در حالی است که در ناامنی‌ها و اغتشاشات اخیر کشورمان بیش از ۱۰۰ نفر از عناصر گروه‌های ضدانقلاب، دموکرات و کومله در غرب کشور دستگیر شدند؛ ضمن آنکه در دو ماه گذشته تروریست‌ها قاچاق سلاح از مرزهای غربی به داخل خاک کشورمان را تشدید کرده‌اند.

خلق انسان تراز انقلاب اسلامی در بسیج

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «خلق انسان تراز انقلاب اسلامی در بسیج» نوشت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلاب در جهان معاصر است که بر اساس مهندسی و فرایند پنج مرحله‌ای و رسیدن به قله جامعه مهدوی، دارای چشم اندازی کاملاً روشن بوده و ماهیتی عدالت‌جو و عدالت‌گستر دارد و به همین دلیل دارای قدرت بازتولید بوده و در راستای اهداف و آرمان‌های خود به‌طور مستمر به اصلاح انحرافات احتمالی طی ۴۴ سال گذشته به‌رغم تلاش‌های مؤثر برای پیشرفت و دستیابی به صدها قله علم و دانش (که پیش از انقلاب تصور آن‌ها نیز به‌عنوان آرزوهای خیالی و دست نایافتنی تلقی می‌شد) و رسیدن به جایگاه‌های اول جهانی، هنوز تا رسیدن به دولت تراز انقلاب اسلامی به دلیل فقدان مدیران تراز انقلاب (به‌عنوان رکن اصلی تشکیل دولت تراز) فاصله زیادی وجود دارد.

بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان نقشه و مسیر راهبردی چله دوم انقلاب، ما را به دستیابی و بهره‌گیری از مدیران تراز انقلاب اسلامی و حرکت شتابنده به سوی تمدن بزرگ و نوین اسلامی فرا می‌خواند. بدیهی است که مدیران تراز انقلاب در بستر فرهنگ مهدوی رشد می‌کنند و بسیج بهترین نشانگاه فرهنگ مهدوی است. انسان‌های تراز انقلاب در جامعه‌ای با فرهنگ مهدوی رشد یافته و تربیت می‌شوند و مدیران تراز انقلاب در جامعه مهدوی و از بین انسان‌های تراز تربیت می‌شوند و فرهنگ بسیج به دلیل سنخیت بی‌نظیری که با جامعه مهدوی دارد بستر مناسب برای تربیت انسان‌های تراز انقلاب است.

به همان سان که گفته می‌شود راه قدس از کربلا می‌گذرد، راه دستیابی به مدیر تراز انقلاب اسلامی نیز از طنین‌انداز شدن تفکر بسیجی و فرهنگ ناب بسیجی می‌گذرد. فرهنگ و تفکر بسیجی نظام و انقلاب را بیمه کرده است. حضرت امام خمینی سلام‌الله علیه در این باره می‌فرمایند: «اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید.»

خلق انسان تراز انقلاب اسلامی در بسیج

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «پرونده مخابرات روی میز قضا» نوشت: شورای رقابت روز گذشته خبری عجیب را منتشر کرد و مدعی شد که مخابرات برای دقایقی تلفن‌های این شورا را قطع کرد. اقدامی که این شورا از آن به عنوان «تلافی عجیب مخابرات» نام برد و پیگیری‌های ما به بهانه این اتفاق هم با این خبر همراه بود که پرونده مفتوح مخابرات در این شورا به قوه قضائیه ارسال شده است.

تخلف شرکت مخابرات مربوط به افزایش میزان آبونمان‌های تلفن ثابت است. اتفاقی که با مصوبه نیمه شهریورماه امسال و تصویب ستاد تنظیم بازار اجرایی شد و به مخابرات اجازه داد، ماهانه از مشترکان تلفن ثابت مبلغ ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان آبونمان دریافت کند، حتی در صورت نداشتن یک تماس تلفنی!

دلیل مطرح شده برای این تصمیم، این بود که هزینه‌های نگهداری از خطوط تلفن بسیار بیشتر از درآمد حاصل از آن است و به همین دلیل باید از مردم آبونمان بیشتری اخذ شود، چند برابر آبونمان قبلی: در تهران ۲۰ هزار تومان، در سایر مراکز استان‌ها ۱۵ هزار تومان و در دیگر شهرها، ۱۰ هزار تومان.

اما این مصوبه از چشم مردم و نهادهای نظارتی پنهان نماند و نتیجه‌اش این شد که شورای رقابت که وظیفه‌اش ایجاد فضای رقابتی در بازار و تسهیل‌گری فعالیت بخش خصوصی است، شرکت مخابرات را به ارتکاب «اقدام ضد رقابتی» محکوم کرد.

اما حدود دو هفته پس از صدور این رأی، صبح دیروز اتفاقی عجیب خبرساز شد و شورای رقابت روی پایگاه اطلاع‌رسانی خود این خبر را منتشر کرد: «تلافی عجیب مخابرات؛ تلفن‌های شورا و مرکز ملی رقابت قطع شد.»

در توضیح این خبر هم اعلام شد که: «در پی اعلام رأی محکومیت شرکت مخابرات به ارتکاب رویه ضد رقابتی در افزایش تعرفه تلفن ثابت از سوی شورای رقابت، شرکت مخابرات ایران در یک اقدام تأمل برانگیز و به دلیل اصرار شورای رقابت بر استیفای حق مردم در مقابله با افزایش غیرقانونی تعرفه تلفن ثابت، اقدام به قطع تمامی خطوط ارتباطی شورا و مرکز ملی رقابت کرد.»

با انتشار این خبر جنجالی، شرکت مخابرات هم اطلاعیه‌ای منتشر کرد و با رد ارتباط این قطعی تلفن با رأی شورای رقابت گفت: «با توجه به اعلام رسانه‌ای شورای رقابت در مورد قطع تلفن‌های این مرکز توسط شرکت مخابرات، پس از بررسی مشخص شد تعدادی از خطوط تلفن ثابت شورای رقابت، با توجه به علت بدهی به صورت سیستماتیک قطع شده است و این موضوع هیچ ارتباطی با رأی شورای رقابت در خصوص شرکت مخابرات ندارد.»

در این اطلاعیه همچنین گفته شد که: «در راستای حداکثر همکاری با شورای عالی رقابت، و با توجه به نیاز ارتباطی آن شورا، سقف کارکرد تمام شماره‌های مربوطه مرکز افزایش پیدا کرده و خطوط مرکز ملی رقابت در حال حاضر وصل است.»

مخابرات کنایه‌ای هم به شورای رقابت زد و اعلام کرد: «شرکت مخابرات ایران اعلام می‌کند بهتر است به جای استفاده ابزاری و غیرحرفه‌ای از رسانه‌ها، نسبت به پرداخت بدهی‌های گذشته خود اقدام کرده و در صورت نیاز مسائل مطروحه را از کانال‌های ارتباطی با شرکت مخابرات دنبال نمایند.»

خلق انسان تراز انقلاب اسلامی در بسیج

کد خبر 621029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.