آموزش شهروندی کلید توسعه شهر است

عضو شورای اسلامی شهر یزد آموزش شهروندی را کلید توسعه شهر دانست و گفت: در خصوص آموزش شهروندی علاوه بر آموزش، باید مشوق‌هایی نیز باید برای شهروندان در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی نیکونژاد امروز _دوشنبه سی‌ام آبان‌ماه_ در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با اعضای ستاد شهروندی سازمان فرهنگی شهرداری یزد، اظهار کرد: آموزش شهروندی کلید توسعه شهر است و زمانی که شهروندان آشنا و پایبند به مسائل حقوقی و شهروندی باشند، دغدغه‌های شهری کاهش می‌یابد و رفتار مردم به سمت و سویی می‌رود که مشارکت شهروندی افزایش یابد.

وی گفت: آموزش شهروندی یک قرار اجتماعی است که هدف اصلی آن ارتقای سطح رفاه و امنیت در سطح جامعه است تا مردم را به یک هدف مشخص هدایت کند؛ اگر این آموزش‌های شهروندی اثربخش نباشد و بازخورد فعالیت‌ها رصد نشود، نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: فعالیت‌های آموزش شهروندی همچون تهیه کلیپ و پوستر باید در سطح شهر متناسب با نیاز شهروندان و در راستای اهداف سازمان‌های خدماتی باشد، به عنوان مثال آموزش‌ها در زمینه ایمنی و حریق متناسب با اهداف آتش‌نشانی باشد، در زمینه تفکیک زباله با اهداف سازمان پسماند همراه باشد، همچنین بسته‌های آموزشی تهیه شده هدفمند و در راستای آشنایی شهروندان برای افزایش رفاه و ایمنی و کاهش حریق و کاهش تولید زباله یا تفکیک زباله از مبدا باشد.

وی افزود: باید توجه کرد که این کلیپ‌ها و بسته‌های آموزشی اثربخشی لازم را داشته باشد و در مقایسه با سال‌های گذاشته پیشرفت داشته باشد همچنین این کلیپ‌های آموزشی باید آن‌قدر جذاب و با سلیقه تهیه شود که توجه تعداد زیادی از شهروندان را به خود جلب کند و محتوا نیز باید با خلاقیت توأم باشد.

نیکونژاد در خصوص کتابخوانی گفت: اگر فرزندان ما امروز توجه کمتری به کتاب و مطالعه دارند، به‌رغم در دسترس بودن گوشی موبایل و لپ‌تاپ برای تمام افراد خانواده و استفاده نامتعارف از فضای مجازی، بخش قابل توجهی از این بی‌رغبتی ناشی از رفتار والدین است.

وی تاکید کرد: در این خصوص والدین باید کتاب مطالعه کنند تا مشوقی برای کتابخوانی فرزندان خود باشند که در نتیجه علاوه بر افزایش آگاهی، میزان زمان مطالعه استان نیز افزایش می‌یابد.

کد خبر 620997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.