واکسن آنفلوانزا از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی محافظت می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که واکسن آنفلوانزا می‌تواند با کاهش عوارض قلبی و پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا جان افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را نجات دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه مک مستر در کانادا به منظور بررسی تأثیر واکسن آنفلوانزا بر سلامتی افراد، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۵۰۰۰ بیمار مبتلا به نارسایی قلبی در ۱۰ کشور سراسر آفریقا، آسیا و خاورمیانه را مورد ارزیابی قرار دادند. تعداد کمی از مردم این مناطق به طور معمول واکسن آنفلوانزا تزریق می‌کنند؛ افراد در فاصله ژوئن ۲۰۱۵ تا نوامبر ۲۰۲۱ سالانه واکسن آنفلوانزا یا دارونما دریافت کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در مدت یک سال، تزریق واکسن آنفلوانزا خطر ابتلاء به ذات‌الریه را تا ۴۰ درصد و میزان بستری شدن در بیمارستان را تا ۱۵ درصد در میان بیماران مبتلا به نارسایی قلبی کاهش داد. همچنین در فصل شیوع آنفلوانزا، تزریق این واکسن خطر مرگ‌ومیر در این بیماران را تا ۲۰ درصد کاهش داد. علاوه بر این داده‌های جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که این واکسن به محافظت از بیماران در برابر عوارض قلبی‌عروقی مانند حمله قلبی و سکته کمک می‌کند.

به گفته محققان از آنجایی که واکسن آنفلوانزا می‌تواند با کاهش عوارض قلبی و همچنین پیشگیری از ابتلاء به آنفلوانزا جان افراد مبتلا به بیماری قلبی‌عروقی را نجات دهد، لازم است افراد مبتلا به نارسایی قلبی واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند تا از عواقب بیماری در امان باشند.

کد خبر 620867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.