قطر صفر _ اکوادور ۲/ شروع تلخ میزبان؛ پول برای خوشبختی کافی نبود!

میزبان جام جهانی را با شکست دو گله برابر اکوادر آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قطر میزبان در دیدار افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز یکشنبه _ ۲۹ آبان ماه _ در مقابل اکوادور قرار گرفت که این مسابقه با دبل والنسیا، ۲ بر صفر به سود زردپوشان خاتمه یافت. این نخستین باری است که میزبان جام‌جهانی، افتتاحیه این تورنمنت را با شکست آغاز می‌کند.

مرحله گروهی، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های ملی قطر و اکوادور

ورزشگاه: البیت، دوحه

تماشاگر: ۶۰ هزار نفر

گل‌ها: انر والنسیا (دقیقه ۱۶ و ۳۱، برای اکوادور از روی نقطه پنالتی)

اخطار: سعد الشیب (دقیقه ۱۵، از اکوادور) - معز علی (دقیقه ۲۱، از قطر) - کایسدو (دقیقه ۲۸، از اکوادور) - کریم بوضیاف (دقیقه ۳۶، از قطر) - جکسون مندز (دقیقه ۵۶، از اکوادور) - اکرم عفیف (دقیقه ۷۸، از قطر)

اخراج: -

تیم ملی قطر: سعد الشیب، بسام الراوی، بوعلام خوخی، پدرو میگوئل، عبدالکریم حسن، کریم بوضیاف، عبدالعزیز حاتم، همام الامین، حسن الهیدوس (دقیقه ۷۱- محمد واعد)، اکرم عفیف، المعز علی (دقیقه ۷۱- محمد مونتاری)

سرمربی: فلیکس سانچز (اسپانیا)

تیم ملی اکوادور: رنان گالیندز، پیرو هینکاپیه، فیلیکس تورس، آن جلو پرسیادو، پرویس استوپینان، جکسون مندز، مویزه کایسدو (دقیقه ۹۰- الن فرانکو)، روماریو ایبارا (دقیقه ۶۸- جرمی سارمینتو)، گونزالو پلاتا، انر والنسیا (دقیقه ۷۷- یوهان سیفونته) مایکل استرادا (دقیقه ۹۰- کوین رودریگز)
سرمربی: گوستاوو آلفارو (آرژانتین)

داور: دانیله اورساتو (ایتالیا)

شرح بازی:

بازی با غافل‌گیری میزبان آغاز شد. اکوادور نخستین توپی که به محوطه عنابی‌پوشان آورد، با اشتباه سعد الشیب در دفع توپ با فرصت طلبی والنسیا، در سومین دقیقه به گل تبدیل شد. با اینکه به نظر می‌رسید گل در شرایط کاملاً سالمی به ثمر رسیده، داور ایتالیایی پس از بازبینی ویدئویی، گل را مردود اعلام کرد. در ادامه باز هم زردپوشان اکوادوری مالک بی‌چون و چرا توپ و میدان بودند و در سوی مقابل، دفاع قطر چندان مستحکم نشان نمی‌داد.

چند دقیقه بعد والنسیا با فرار از مدافعین قطر به موقعیت تک به تک رسید. او که قصد گذر از الشیب را داشت، با خطا ناشیانه او به زمین افتاد تا اورساتو نقطه پنالتی را به سود اکوادوری‌ها نشان دهد. والنسیا خودش پشت این توپ ایستاد و خلاف جهت حرکت گلر قطر، دروازه را گشود.

بعد از این گل همچنان قطری‌ها پراشتباه ظاهر شدند. والنسیا باز هم از این فرصت نهایت استفاده را برد و خود و تیمش را در سی و یکمین دقیقه، دو گله کرد. اواخر نیمه اول، شاگردان سانچز کمی از زیر فشار خارج شده و بدون استرس جلو کشیدند. با این وجود نیمه اول با برتری دو گله به سود زردپوشان اکوادوری خاتمه یافت.

نیمه دوم را قطری‌ها را با استرس کمتری شروع کردند. با این حال اکوادور همچنان زهر بیشتری داشته و سهم بیشتری از حملات را به خود اختصاص داده است. اواخر بازی اضافه شدن مونتاری قوای هجومی عنابی‌ها را کمی تقویت کرد و معدود حملاتی از قطری‌ها قابل مشاهده بود.

شرح گل:

۰ - ۱ (انر والنسیا - دقیقه ۱۶) - والنسیا با آرامش خاصی توپ را خلاف جهت حرکت الشیب، به سمت راست دروازه فرستاد.

۰ - ۲ (انر والنسیا - دقیقه ۳۱) - ارسال اکوادوری‌ها از جناح چپ روی غفلت قطری‌ها در فضا خالی روی سر والنسیا فرود آمد تا او نیز با چرخش گردن و ضربه سر تماشایی، توپ را دور از دستان الشیب به گوشه دروازه قطر بفرستد.

دقایق حساس:

دقیقه ۵۵- ایبارا با حرکت در عرض از پشت محوطه ضربه فنی خود را به سمت دروازه قطر روانه کرد اما الشیب توپ را دفع کرد.

دقیقه ۶۲- ضربه سر پدرو روی ارسال عبدالکریم حسن به شکلی خطرناک از کنار دروازه اکوادور به بیرون رفت.

دقیقه ۸۶- پاس بلند از راه دور به مونتاری در نوک حمله رسید و شلیک بی‌درنگ والی او، روی سقف دروازه اکوادور فرود آمد.

نکات ویژه:

* در دقیقه سوم انر والنسیا روی اشتباه سعد الشیب، گلر و دیگر مدافعان قطر، موفق به گشودن دروازه شد اما اورساتو ایتالیایی پس از بازبینی، گل را در عین ناباوری به دلیل مردود کرد.

* تصاویر تلویزیونی با استفاده از تکنولوژی خط آفساید مردود بودن این گل را تأیید کرد.

* در دقیقه ۱۵ والنسیا که با نفوذ به محوطه با گلر قطر تک به تک شد در حالی که می‌خواست از سعد الشیب بگذرد، توسط او سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد.

* برخی هواداران قطری خیلی زود تصمیم به ترک ورزشگاه گرفتند و از همان اواخر نیمه اول، شروع به خروج کردند.

* انر والنسیا که دو گل برای اکوادور به ثمر رساند، در هفتاد و هفتمین دقیقه به دلیل آسیب دیدگی جزئی مجبور به ترک زمین شد.

کد خبر 620846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.