بهبود اندک بازار رمزارزها

بازار امروز روند بهتری نسبت به روزهای گذشته داشت، اما روند پرشتابی را نتوانسته به خود بگیرد؛ بیت‌کوین با رشد ۰.۳ درصدی به محدوده ۱۶ هزار ۶۸۷ دلار رسیده و مجدد پشت مقاومت ۱۷ هزار دلار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با رشد اندک بازار شاخص ترس و طمع نیز نسبت به روز گذشته رشد یک واحدی را تجربه کرده است. براساس آخرین تحلیل انجام شده پیش‌بینی می‌شود روند نزولی تا سطح ۱۴ هزار دلار تداوم داشته باشد.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۱۶ هزار ۶۸۷ دلار

تغییرات: رشد ۰.۲۹ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۲۱۹ دلار

تغییرات: رشد ۰.۹۹ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۷۳ دلار و ۲۴ سنت

تغییرات: رشد ۰.۰۷ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۹۲ دلار

تغییرات: رشد ۳.۵۰ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۳۲۹ دلار

تغییرات: رشد ۱.۴۷ درصدی

سولانا (SOL): ۱۳ دلار و ۳۸ سنت

تغییرات: افت ۵.۱۲ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۸۵۰ دلار

تغییرات: رشد ۰.۸۱ درصدی

پالیگان:(Polygon) ۸۷ سنت

تغییرات: رشد ۰.۴۳ درصدی

پولکادات (DOT): پنج دلار و ۹۸ سنت

تغییرات: رشد ۰.۰۵ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۵۲۱ دلار

تغییرات: رشد ۱.۶۷ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۳ دلار و ۱۰ سنت

تغییرات: رشد ۲.۲۹ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بهبود اندک بازار رمزارزها

حمایت: ۱۴ هزار دلار، خط میانی و کف کانال نزولی

مقاومت: ۱۸ هزار ۹۵۷ دلار و سقف کانال نزولی

پیش بینی: بیت کوین زیر سطح استاتیک ۱۸ هزار ۹۵۷ دلار و داخل کانال نزولی قرار گرفته است، پیش‌بینی می‌شود در صورتی که نتواند از سطح مقاومتی استاتیک و داینامیک عبور کند احتمال ریزش مجدد وجود خواهد داشت، براساس برخی از تحلیل‌ها از کارشناسان بازار رمرزارزها احتمال افت تا سطح ۱۴ هزار دلار وجود خواهد داشت.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

دامیننس بیت کوین: ۴۰.۴۲ درصد

دامیننس اتریوم: ۱۸.۸۳ درصد

بهبود اندک بازار رمزارزها

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است، یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش بازار رمزارزها در مقابل حوزه دیفای

ارزش بازار رمزارزها: ۷۵۶ میلیارد ۵۵۸ میلیون دلار

ارزش بازار حوزه دیفای: ۳۵ میلیارد ۱۸۷ میلیون دلار

بهبود اندک بازار رمزارزها

شاخص ترس و طمع

بهبود یک واحدی شاخص ترس و طمع نسبت به روز گذشته

بهبود اندک بازار رمزارزها

اخبار بازار رمزارزها

روبینی: ورشکستگی دیجیتال کارنسی گروپ محتمل و خطرناک است

نوریل روبینی، اقتصاددان مشهوری ایرانی‌آمریکایی، اخیراً با اشاره به بالارفتن اختلاف بهای سهام صندوق سرمایه‌گذاری در بیت کوین مؤسسه گری‌اسکیل با خودِ بیت کوین، ورشکستگی شرکت مادر این مجموعه، یعنی دیجیتال کارنسی گروپ را محتمل دانسته و علت آن را نزدیکی این شرکت به مجموعه بحران‌زده جنسیس دانسته است.

به عقیده روبینی، ترس از ورشکستگی احتمالی دیجیتال کارنسی گروپ می‌تواند به بیشترشدن اختلاف قیمت سهام صندوق گری‌اسکیل منجر شود و هیچ مدرک و ضمانتی وجود ندارد که نشان دهد گری‌اسکیل به‌اندازه سهام صندوق خود بیت کوین در اختیار دارد. او در پایان صحبت‌های خود نیز مجدداً این ذهنیت را مطرح کرده است که ارزهای دیجیتال «مادر تمام کلاهبرداری‌ها» هستند و افزود که این فضا اکنون در حال انفجار است.

مدیرعامل بایننس روی ایده «صرافی امن» ویتالیک بوترین کار می‌کند

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال بایننس، اخیراً در توئیتر خود اعلام کرده است که روی ایده «صرافی امن» ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، کار می‌کند. این ایده شامل روش‌هایی برای اثبات توانایی پلتفرم‌های معاملاتی متمرکز در بازپرداخت وجوه کاربران با استفاده از داده‌های درون‌زنجیره‌ای و تکنیک‌های بلاک چینی مختلف است.

ویتالیک بوترین: هشت دلار در ماه توئیتر بلو را پرداخت می‌کنم

ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، اخیراً در توییتی عنوان کرده است که از تصمیم ایلان ماسک برای قیمت‌گذاری اشتراک توئیتر بلو پیروی کرده و در صورتی که امکان استفاده از شرایط ویژه توئیتر بلو در سیستم‌عامل‌هایی غیر از «iOS» فراهم شود، ماهیانه هشت دلار پرداخت خواهد کرد. او گفته است در حال آزمایش‌کردن چندین شبکه اجتماعی دیگر است که می‌توانند به‌نوعی جایگزین توئیتر باشند.

کره جنوبی ۱۰۴ میلیون دلار از دارایی‌های هم‌بنیان‌گذار تِرا را توقیف کرد

مقامات قانونی کره‌جنوبی به‌تازگی ۱۰۴ میلیون دلار از دارایی‌های شین هیون سئونگ، یکی از بنیان‌گذاران ترافورم لبز را به دستور دادگاه ناحیه جنوبی سئول توقیف کرده‌اند. گفتنی است این بنیان‌گذار تِرا به کسب سود به‌صورت ناعادلانه از عرضه توکن‌های لونا و تِرا یواس‌دی (UST) متهم شده است و گفته می‌شود در درز اطلاعات تراکنش‌های مشتریان یکی از برنامه‌های پرداختی ترافورم لبز نیز مقصر بوده است.

۱.۲ میلیون بیت کوین مفقودی در صرافی‌های معتبر

واقعیت تلخ بازار رمزارزها و بیت کوین این است که بخش مهمی از کاربران از طریق صرافی‌های متمرکز وارد بازار رمزارزها می‌شوند. این صرافی‌ها در ازای مبلغ پرداختی کاربران، بیت کوین اعتباری (IOU) به آنان می‌دهد. این بیت کوین‌ها قابلیت راستی آزمایی ندارند و برای صحت سنجی نیاز به حسابرسی شخص ثالث مورد اعتمادی دارند که در بازار رمزارزها غایب است.

تاکنون بیش از ۱.۲ میلیون بیت کوین در صرافی‌های رمزارزی از دست رفته است. این عدد مجموعاً ۶.۲ درصد از کل بیت کوین‌های موجود در شبکه را شامل می‌شود. تحلیلگر کاساهولد معتقد است که این موضوع باعث کاهش نقدینگی بیت کوین‌های موجود در بازار شده است و ۶.۲ درصد نقدینگی در بازار را کاهش داده است.

اما این موضوع صحت ندارد. تا به حال دارایی‌های بسیاری از صرافی‌ها خارج شده‌اند اما هیچ کدام از آن‌ها ردگیری نشدند. به عنوان مثال طرح پانزی پلاس توکن که دارایی‌های بسیاری را فروخت و هیچ حسابی ردگیری نشده بود. عدم شفافیت صرافی‌های رمزارزی و کشورهای دنیا، سدی بزرگ برای ردگیری مسائلی از این دست است.

نقشه بازار

بهبود اندک بازار رمزارزها

کد خبر 620782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.